تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش روز سه‌شنبه در تشریح ابعاد مختلف این تمرین بزرگ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای توانمند جهان در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین محسوب می‌شود

وی افزود: در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش انواع مختلف سامانه‌های پهپادی در نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در شرایط رزم واقعی به اجرای مأموریت‌های تعریف شده خواهند پرداخت.

دریادار موسوی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات‌های رزمی پهپادی شامل رهگیری هوایی و انهدام اهداف هوایی با استفاده از موشک هوابه‌هوا، انهدام اهداف زمینی با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های نقطه‌زن و همچنین بکارگیری گسترده پهپادهای انتحاری از جمله اقداماتی است که در بخش عملیاتی این تمرین اجرا می‌شود.

معاون عملیات ارتش ادامه داد: پرواز پهپادهای نیروی دریایی ارتش از روی شناور در آب‌های جنوبی کشور، پرواز برد بلند پهپادهای انتحاری نقطه‌زن برای انهدام اهداف حساس و حیاتی در عمق خاک دشمن از طرح های تمرینی رزم پهپادی خواهد بود.

وی افزود: مشارکت یگان‌های پهپادی درگیر رزمایش از سایر نقاط کشور و همزمان پایش و رصد مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از دیگر اقدامات مهم این تمرین بزرگ رزم پهپادی است.

موسوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این تمرین، گفت: در این نمایشگاه، دستاوردهای جدید ارتش در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش به نمایش گذاشته می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.