تعطیلی دوباره اسکاتلند به دلیل تاخت و تاز گونه جدید کرونا

«نیکلا استرجن» روز دوشنبه با ایراد سخنانی در پارلمان اسکاتلند افزود: مبالغه نیست اگر بگویم که نسبت به وضعیتی که اکنون در آن قرار داریم بیشتر از ماه مارس گذشته (موج اول کرونا) نگران هستم. اگر این وضعیت مهار نشود، اسکاتلند ظرف سه تا چهار هفته دیگر با موجی از مبتلایان به کرونا روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز فرصت برای جلوگیری از تشدید بحران وجود دارد و دولت وظیفه دارد تا بنا به منافع ملی به سرعت اقدام کند افزود که به این ترتیب شهروندان اسکاتلندی از امشب به‌مدت یک ماه، به غیر از موارد اضطراری اجازه خروج از خانه را نخواهند داشت و مدارس تا ماه فوریه تعطیل خواهند بود.

سروزیر اسکاتلند بیان داشت: تمام تصمیم‌هایی که گرفته شده سخت است و پیامدهای سختی را در پی خواهد داشت. او طرح واکسیناسیون کرونا را تنها راه حل خروج از بحران توصیف اما تصریح کرد که در این حد فاصل، شرایط بسیار خطرناکی را پشت سر می‌گذاریم.

گزارش‌ها حاکیست که شمار مبتلایان به کرونا در اسکاتلند، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

شناسایی گونه جدید کرونا در جنوب شرق انگلیس مقامات بهداشتی این کشور را به دشت نگران کرده است. آن‌ها از همه بیمارستان‌ها در سراسر انگلیس خواسته‌اند که خود را برای فشار و افزایش بیماران بستری آماده کنند.

پروفسور اندرو گودارد، رئیس کالج سلطنتی پزشکان انگلیس می‌گوید که نوع جدید ویروس به شدت مسری است و در سراسر کشور در حال گسترش است. وی در گفت‌وگویی عنوان کرد: "به نظر می‌رسد که ما شاهد موارد بیشتری در همه جای بریتانیا خواهیم بود، و لازم است که برای چنین وضعیتی آماده باشیم".

بوریس جانسون تاکنون دربرابر اجرای قرنطینه سراسری در این کشور مقاومت کرده و می‌گوید که این اقدام به اقتصاد کشور آسیب می‌زند. اقتصاد انگلیس بر اثر بحران کرونا بیش از حد مورد پیش‌بینی کوچک شده است. سازمان ناظر بر عملکرد بودجه انگلیس نیز پیش‌بینی کرده که قدرت اقتصادی این کشور به پایین‌ترین سطح در ۳۰۰ سال گذشته رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.