جزئیات تولید و تأمین واکسن کرونا از زبان نمکی

سعید نمکی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تأمین واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: تأمین واکسن را از سه مسیر ساخت واکسن داخلی، کار مشترک با یک کشور دیگر و خریدن واکسن را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم باید همه انرژی خود را روی تولید داخلی واکسن بگذاریم افزود: کار تولید واکسن را با پنج پلت فرم دنیا آغاز کرده و سه مورد را داریم به نتیجه می‌رسانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بی تردید تا پایان بهار آینده و شاید زودتر به سازنده واکسن معتبر در دنیا خواهیم بود تصریح کرد: باید بدانیم با واکسن هم نمی‌شود از شر ویروس کرونا خلاص شویم و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها و زدن ماسک ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه پلت‌فرم‌های مختلفی در دنیا داریم که با تکیه بر توان علمی فرزندان این سرزمین هر شش پلتفرم را در کشور داریم که یکی را به فاز انسانی بردیم افزود: در آینده بسیار نزدیک آزمایش بالینی در ایران را در پلت‌فرم‌های دیگر هم آغاز می‌شود.

نمکی با بیان اینکه در پایان بهار آینده واکسن کرونا را تقدیم ملت ایران خواهیم کرد افزود: به دلیل نیاز بعضی گروه‌های آسیب‌پذیر تا قبل از آن از مسیرهای مطمئن و مختلف تایید شده جهانی اقدام به واردات واکسن می‌کنیم که مذاکرات در این ارتباط انجام شده و قراردادها آماده است.

وی با بیان اینکه یکی از این قراردادها 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن است که مبالغی را باید پرداخت شده است ادامه داد: پیگیری‌های لازم انجام شده تا هر چه زودتر مطالبات مردم در بحث واکسن را پاسخگو باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به محض ورود واکسن به کشور با توجه به اولویتی که در کشور وجود دارد، پرسنل درمان، افراد بالای 65 سال، بیماران خاص و ... تزریق آن آغاز می‌شود گفت: تزریق واکسن به منزله کنار گذاشتن ماسک، فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.