ساخت یادمان شهید سلیمانی و همراهانش در تهران آغاز شد

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین آغاز عملیات اجرایی یادمان شهیدان سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان که صبح امروز در بوستان دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد، گفت: بنا بر عهدی که با اعضای شورای شهر داشتیم و با پیشنهاد ستاد عتبات ساخت یادمان برای سردار شهید قاسمسلیمانی و همراهانش را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دستاورد انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود، و مصداق همان سخن معروفی از زبان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ هستند که فرمودند یاران من در گهواره‌ها هستند. گفت: در خاطرات این شهید سرافراز آمده است که از کار کردن در زمین کشاورزی و سازمان فاضلاب تا عضویت افتخاری سپاه را در کارنامه داشته و می‌توان وی را از ذخایر ۸ سال دفاع مقدس برشمرد که امروز از تجارب آن افراد و آن دوران استفاده می کنیم و سردار شهید قاسم سلیمانی هم محصول این تجارب است.

حناچی با اشاره به قاعده تبدیل تهدید به فرصت گفت: ما در رفتارهای این شهید استفاده از این قاعده را دیدیم.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی مصداق بارز آیه اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بودند و از همه خصوصیات این شهید بزرگوار مهمتر، بی توجهی به مسائل دنیوی برشمرد و گفت: می‌گفتند کار را برای خدا بکنید آن‌کسی که باید ببیند می‌بیند و این عزت بی دلیل نیست.‌

وی با بیان اینکه عکس العمل مردم ایران در مقابل شهادت ایشان عادی نبود به استقبال بی نظیر از پیکر این شهید در خیابان‌های تهران اشاره کرد و گفت: من علت عمده این رفتار مردم را به دلیل احترام و اقدامی می دانم که ایشان به نام حضرت فاطمه (س) فضایی را در کنار مضجع شریف حضرت علی (ع) طراحی کردند.

شهردار تهران با اشاره به آرزوی دیدار رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس برای زیارت عتبات گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی در باز کردن راه کربلا و در ایجاد امنیت این مسیر سهم عظیمی را داشته است.

وی افزود: بی دلیل افراد در دل جای نمی‌گیرند و کسانی که ایشان را به شهادت رساندند باید بدانند شهادت ایشان به مراتب برای آنها بدتر از حیاتشان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.