حمله معترضان به خانه رئیس اکثریت سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

معترضان به عدم تصویب اعطای کمک مالی به شهروندان آمریکایی، به منازل «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمله کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، این معترضان با اسپری رنگ بر روی درب منزل مک‌کانل عباراتی مانند «پول من کجاست» و «مک‌کانل فقیران را می‌کشد» نوشتند.

همچنین پلیس سان فرانسیسکو اعلام کرد عده‌ای از معترضان به عدم تصویب بسته‌های کمکی دو هزار دلاری برای شهروندان، اقدام به شعارنویسی بر روی درب منزل پلوسی کرده و مقابل یک سر بریده خوک مقابل آن پرت کردند. همچنین این معترضان، مقابل درب پارکینگ منزل او رنگ قرمز پاشیدند.

مک‌کانل با انتشار بیانیه‌ای خشم خود از این اقدام شهروندان را بروز داده و اظهار داشت:‌ «تمام عمر کاری خود را صرف مبارزه برای متمم اول قانون اساسی و حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز کردم اما این کار متفاوت است. خرابکاری و سیاست ایجاد هراس، در جامعه ما جایی ندارد».

از سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، اقتصاد این کشور با رکود شدید مواجه شده و نزدیک به بیست میلیون نفر بیکار شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها است قصد داشت بسته کمکی ۶۰۰ دلاری برای شهروندان را به ۲۰۰۰ دلار افزایش دهد اما نتوانست مجلس سنا را برای تصویب آن متقاعد کند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها، حزب جمهوری‌خواه و شخص «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را بابت عدم تصویب بسته کمکی دو هزار دلاری مقصر می‌دانند.

در مقابل، ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، حزب دموکرات و پلوسی را مقصر عدم تصویب این کمک‌های مالی می‌دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.