کابوس دشمن از نامعلوم بودن زمان انتقام

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر با اشاره به حفاظت از چشم به‌عنوان یکی از آداب در سبک زندگی اسلامی اطهار کرد: انسان دارای زندگی اجتماعی است و زنان برای حضور در جامعه باید از لباس‌های بدن‌نما خودداری کنند و این دستور الهی است. 

وی با بیان اینکه برخی از زنان جامعه برخلاف دستور صریح قرآن به حجاب توجه نمی‌کنند، افزود: عدم توجه به دستورات الهی عذاب الهی را به همراه دارد البته بخش عظیمی از جامعه ما دارای پوشش بوده و باید به آن نیز توجه کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به نخستین سالروز شهادت ژنرال بزرگ جهان مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: وجود چنین چهره‌هایی باعث افتخار ماست که در هیچ جای دنیادیده نمی‌شود که به ژنرال‌های خود ببالند چراکه آن‌ها از ژنرال‌های خود ظلم دیده‌اند اما ما به ویژگی‌های بارز این ژنرال مسلمان و مؤمن افتخار می‌کنیم. 

فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: اخلاص، تبعیت محض از ولایت، مسلمان وارسته و بصیر و عدم وابستگی به مادیات و مقامات دنیوی، از ویژگی‌های بارز این مجاهد فی سبیل الله است.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی مالک اشتر رهبری معظم نظام بوده، مالکی که وقتی خبر شهادتش را به حضرت علی (ع) دارند ایشان اشک ریختند، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب هنگام نماز بر پیکر مبارک شهید سلیمانی نماز خواندند نیز اشک ریختند که نشان از جایگاه ارزشمند ایشان در نزد رهبری است. 

امام‌جمعه رشت با اشاره به اقدام تاریخی امام خمینی رحمه‌الله مبنی بر پیغام ایشان به گورباچف که فرمودند کمونیست به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد، تصریح کرد: اتحاد جماهیر شوروی متلاشی شد و امام رحمه‌الله از اینکه غرب کاپیتالیسم هم به‌مانند شرق سوسیالیسم روزی به زباله‌دان تاریخ می‌رود بشارت دادند و امروز ما مقدمات افول و سرنگونی قدرت پوشالی غرب را شاهدیم.

وی با اشاره به اقدامات رضاخان مبنی بر دستور کشف حجاب در تاریخ بیان کرد: یکی از دلایل عدم رعایت برخی از بانوان امروز جامعه به حجاب کامل اسلامی تصمیمات نابخردانه پدر و پسر پهلوی بوده چراکه تا پیش از آن زنان مسلمان ایرانی یکپارچه پوشش جهان اسلام را رعایت می‌کردند.

فلاحتی با اشاره به ساخت فیلم بانوی بهشت توسط انگلیسی‌های خبیث گفت: قرار است در آینده نه‌چندان دور این فیلم را در ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی پخش کنند، اصل این فیلم اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی ‌است و جنایات داعش و وهابی‌ها را به خلفای صدر اسلام ربط می‌دهند تا وحدت و انسجام شیعه و سنی را تبدیل به تفرقه کرده و دنیای اسلام را ملتهب کنند. 

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انگلیس برای ساخت این فیلم ۱۵ میلیارد دلار کمک کرده و انگار دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند، افزود: به خواهران و برادران اهل تسنن می‌گوییم که آن‌ها از ما نیستند و ما از آن‌ها بیزاریم و این طرح یک طرح خبیث انگلیسی و آل جهود و آل سعود است و شیعیان دنیای اسلام طرفدار چنین برنامه‌هایی نیستند.

وی خطاب به مسؤولین اقتصادی گیلان گفت: امسال سال تولید است و همه مسؤولین باید برای تولید تلاش مضاعف کنند تا تولید تقویت شود و هر نهاد و سازمانی که مانع زیربنای تولید باشند خلاف توصیه مؤکد رهبری رفتار کرده است. 

فلاحتی با انتقاد از اینکه تولیدکنندگان درگیر بروکراسی و کاغذبازی شده و انگیزه و امید کار را از تولیدکننده می‌گیرند، افزود: مسؤولین باید برای تولید کمک کنند نه اینکه مانع آن ‌شوند. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه بعد از شهادت حاج قاسم، آمریکایی‌ها سیلی گرمی خوردند و کارناوال راه انداخته و زیردریایی‌های خود را در خلیج‌فارس حرکت دادند تا به‌اصطلاح به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، تصریح کرد: نخستین هدف آن‌ها جبران شکست‌های پی‌درپی بوده و باوجوداینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و عرب‌های یدک‌کش آن‌ها توسری‌خورده‌اند این رفتار را می‌کنند تا دنیا بیشتر از این متوجه ذلت آن‌ها نشوند.

امام‌جمعه رشت  با بیان اینکه دشمن می‌داند در ایران عده‌ای ترسو بوده و در لایه‌های نظام و مسؤولین هم حضور دارند، گفت: آن‌ها می‌خواهند با این حرکت خود اعلام کنند یا با ما جنگ کنید یا به میز مذاکره برگردید.

وی با بیان اینکه دشمن از موشک و توپ و تانک ما هراس نداشته بلکه از مردم و دین آن‌ها ترس دارند، افزود: برخی‌ها می‌گفتند که ما سایه جنگ را برداشتیم والان این حرکات آمریکایی‌ها به این معنی است که اگر مذاکره نکنید ما شمارا به جنگ تهدید می‌کنیم، بلند اعلام می‌کنیم که آمریکایی‌ها غلط می‌کنند که ایران را تهدید کند.

فلاحتی با اشاره به ساخت واکسن ایرانی کرونا بیان کرد: به چنین جوانان و نخبگانی باید افتخار کرد و یاد و خاطره شهید فخری زاده را گرامی می‌داریم که زمینه بروز چنین اتفاق مبارکی را فراهم کرد.

امام‌جمعه رشت یکی دیگر از دلایل رفتاری ایذایی آمریکایی‌ها را کابوس دشمنان از برخورد قاطع ایران و انتقام سخت ایران درزمانی که نمی‌دانند چه وقتی است دانست و افزود: آمریکایی‌ها از اینکه نمی‌دانند ایران در چه زمانی می‌خواهد انتقام بگیرد در هراس و کابوس هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.