بایدن سرویس مخفی آمریکا را از وفاداران ترامپ پاکسازی می‌کند

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند، «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارد بعد از ورود به کاخ سفید سرویس مخفی آمریکا را پاکسازی کند. 

روزنامه واشنگتن‌پست و وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان روز پنجشنبه این خبر را منتشر کرده‌اند. سرویس مخفی آمریکا وظیفه محافظت از جان رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده او را به عهده دارد. 

واشنگتن‌پست به نقل از دو منبع مطلع نوشته تصمیم بایدن در شرایطی اتخاذ می‌شود که درباره وابستگی سیاسی اعضای فعلی سرویس مخفی آمریکا به دونالد ترامپ نگرانی‌هایی وجود دارد. 

 طبق این گزارش، بایدن قصد دارد مجموعه‌ای از مأمورانی را که ۴ سال پیش وظیفه حفاظت از او در کسوت معاون رئیس‌جمهور آمریکا داشته‌اند به سرویس مخفی آمریکا بیاورد. 

یک منبع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته تغییر مأموران سرویس مخفی از سوی روسای جمهور جدید اقدام غیرمعمولی نیست. 

با وجود این، سی‌ان‌ان نوشته این تصمیم‌ در بحبوحه تنش‌های سیاسی بی‌سابقه‌، به دلیل امتناع دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات و طرح ادعاهایی درباره تقلب گرفته شده است. 

عضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف آرای الکترال خود را به ترامپ یا بایدن دادند.  در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد. 

آرای الکترال قرار است روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طی جلسه‌ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش شوند.

یک رسانه آمریکایی چند روز پیش گزارش داده بود «دونالد ترامپ» از معاونش «مایک پنس» که ریاست مجلس سنا را هم به عهده دارد خواسته در جلسه ۶ ژانویه نتایج رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» را تأیید نکند.

شبکه سی‌ان‌ان دوشنبه گزارش داد دونالد ترامپ چند ساعت قبل از بازنشر این پیام در توییتر دیداری در دفتر کارش با مایک پنس داشته است.

یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ برای مبارزه با [نتیجه رأی] مجمع گزینندگان بسیار مصمم است و هنوز فکر می‌کرد کار به پایان نرسیده است.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما او تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.