پیروزی بایدن در ویسکانسین هم تایید شد

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رئیس کمیسیون انتخابات ویسکانسین گفت که بعد از بازشماری آراء در دو شهرستان این ایالت، پیروزی بایدن در رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ویسکانسین را تایید می‌کند.

پیش از این،‌ ایالت آریزونا نیز نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تأیید و جو بایدن را برنده رقابت انتخاباتی در این ایالت اعلام کرده بود. (جزئیات بیشتر)

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ دو هفته پیش در پیامی در توییتر به طور ضمنی به شکست در ایالت آریزونا اعتراف کرده بود. وی در این پیام توییتری نوشته بود: «اکنون دانسته شد که سیستم رای‌گیری وحشتناک Dominion در آریزونا (و در نوادا) استفاده شده است. جای تعجب نیست که نتیجه یک باخت (با نتیجه) بسیار تنگاتنگ بود.»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.