پوتین مجموعه‌ای از قوانین جدید روسیه را امضا کرد

به گزارش «رویترز»، از بین قوانینی که امروز به امضای پوتین رسید، می‌تواند به عفو مادام العمر برای روسای جمهور پیشین روسیه اشاره کرد.

رویترز نوشت، همچنین بر اساس این قوانین جدید پوتین می‌تواند دو دوره ۶ ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور در کاخ کرملین بماند.

از دیگر قوانین تصویب شده، محدود سازی یا بستن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که علیه رسانه‌های روسی تبعیض قائل می‌شوند. برای مثال توییتر اخیراً درخصوص برخی رسانه‌های روسی از برچسب «رسانه وابسته به دولت» استفاده می‌کند.

حامیان این طرح معتقدند علاوه بر توییتر، رسانه‌های اجتماعی دیگر از جمله فیسبوک و یوتیوب نیز چنین تبعیض‌هایی را در قبال رسانه‌های روسی اعمال می‌کنند.

علاوه بر این، قانون‌گذاران روس می‌گویند یوتیوب، توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام از حذف صدها صفحه که حاوی محتواهای ممنوعه در قانون روسیه است خودداری کرده‌اند.

از همین رو، یکی دیگر از قوانین تصویب شده مربوط به افزایش بیست درصدی جریمه سایت‌های داخلی است که حاوی مطالب ممنوع شده باشند.

قانون دیگری نیز درخصوص ممنوعیت افشای اطلاعات شخصی مقامات امنیتی روسیه که بعضاً در فضای مجازی درز می‌کردند، به تصویب رسید.

طبق یکی دیگر از این قوانین، کسانی که به افترا زنی آنلاین بپردازند تا دو سال حبس را متحمل خواهند شد.

همچنین مقررات جدیدی برای مبارزه با تأمین مالی اعتراضات در روسیه از سوی «عوامل خارجی» وضع شده‌اند.

یکی دیگر از قوانین امضا شده از سوی پوتین مجوز لازم برای شناسایی «عوامل خارجی» و صدور حبس در صورت عدم گزارش صحیح فعالیت‌های آن‌ها را شامل می‌شود.

طبق یکی دیگر از قوانینی که روز چهارشنبه به تصویب رسیدند، افراد دارای تابعیت خارجی، بدون لغو تابعیت خود می‌توانند پاسپورت روسی دریافت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.