ژاپن ورود تمام مسافران خارجی را تعلیق کرد

تلویزیون ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد دولت این کشور که از ماه اکتبر ورود خارجیان دارای اقامت جدید میان مدت تا بلند مدت در ژاپن را از هر کشور و منطقه ای مجاز کرده بود، از روز دوشنبه ورود چنین افرادی به ژاپن ممنوع خواهد شد.

دولت می‌گوید رفت و آمد افراد برای مقاصد کاری بین ژاپن و کشورهایی مشخص و یک منطقه مشخص همچنان مجاز خواهد بود.

دولت معافیت مشروط از قرنطینه ۱۴ روزه برای اتباع ژاپن و اتباع خارجی مقیم به هنگام بازگشت یا ورود مجدد به ژاپن پس از یک سفر کاری کوتاه مدت خارجی را نیز تعلیق خواهد کرد.

طبق تصمیم جدید، تمام افرادی که از کشورها و مناطق دیگر که شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آنها گزارش شده به ژاپن باز می گردند یا جدیدا وارد ژاپن می‌شوند، باید مدرکی دال بر منفی بودن نتیجه آزمایش ابتلایشان به کرونا ارائه دهند. چنین مسافرانی باید ظرف ۷۲ ساعت پیش از عزیمت به ژاپن و به مجرد ورود به این کشور، آزمایش ابتلا به کرونا بدهند.

وزیر بهداشت ژاپن روز گذشته /شنبه/ گفته بود نتیجه آزمایش پنج نفر که از بریتانیا به کشور بازگشته اند در مورد نوع جدید ویروس کرونا مثبت بوده است.

"تامورا نوری هیسا" گفت: پس از اینکه این پنج نفر در دو فرودگاه ژاپن مورد آزمایش قرار گرفتند، مشخص شد که مبتلا به ویروس کرونا هستند.

علاوه بر این پنج نفر، به گفته منابع آگاه نتیجه آزمایش ابتلای یک خلبان که در بریتانیا اقامت داشته و نیز یکی از اعضای خانواده‌اش به نوع جدیدی از ویروس کرونا مثبت بوده است و آنها در بیمارستانی در توکیو بستری شده‌اند.

مقام های ژاپن ۳۸۸۱ مورد جدید ابتلا به کرونا را در روز شنبه گزارش کردند که تعداد روزانه بالای جدیدی را رقم زده است.

تا کنون در ژاپن ۲۱۹ هزار و ۱۴۶ تن به کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۴۷ تن نیز جان باخته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.