ترامپ خطاب به جمهوریخواهان: حمایت من نبود 8 کرسی کم داشتید

رئیس‌جمهور آمریکا که به رغم اذعان اعضای ارشد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از قبیل «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، همچنان در حال شکایت و اظهارنظر درباره تقلب گسترده در انتخابات است، در پیامی جدید نوک پیکان حملات لفظی خود را به سمت سناتورهای سنا و نفر دوم این حزب در سنا نشانه رفته است.

دونالد ترامپ در توییتر نوشت: «جمهوری‌خواهان در سنا خیلی به سرعت فراموش می‌کنند. در حال حاضر اگر حمایت من از آنها در انتخابات قبلی نبود، آنها ۸ کرسی کمتر داشتند».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس ضمن تاختن به «جان تون» نفر دوم سناتورهای جمهوری‌خواه (سناتور ایالت داکوتای جنوبی) و میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا به دلیل عدم حمایت از ادعاهایش درباره تقلب گسترده در انتخابات، تون را تهدید کرد.

او نوشت: «جان تون که فقط لفظا جمهوری‌خواه و "پادوی میچ" است، باید اجازه بدهد که (موضوع تقلب در انتخابات) روشن شود. داکوتای جنوبی ضعیف بودن را دوست ندارد. او در انتخابات (سنای) ۲۰۲۲ در درون حزب جمهوری‌خواه رقیب خواهد داشت و حرفه سیاسی او تمام می‌شود».

تهدید جان تون نفر دوم سناتورهای جمهوری‌خواه درباره پایان حرفه سیاسی او و وجود رقیب درون‌حزبی برای او در انتخابات سال ۲۰۲۲ در حالی صورت گرفت که وی جزو اولین سناتورهای هم حزبی ترامپ بود که بعد از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات از سوی مجمع گزینندگان (الکترال کالج)، رسما بایدن را رئیس‌جمهور منتخب خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.