تونس: قصد عادی سازی روابط با اسرائیل نداریم

به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر ادعایی که در مورد تصمیم تونس برای عادی سازی با اسرائیل مطرح می‌شود، به هیچ وجه صحت ندارد و کاملاً با موضع رسمی و اصولی تونس که حامی مساله عادلانه و حقوق قانونی مردم فلسطین است، تناقض دارد.

در این بیانیه به موضع ثابث قیس سعید، رئیس جمهوری تونس اشاره شد که در چندین مناسبت تاکید کرده است که حقوق مردم فلسطین غیر قابل مناقشه است و با گذر زمان از بین نمی‌رود و در رأس آن، حقشان برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس شریف قرار دارد.

وزارت خارجه تونس اعلام کرد: این موضع اصولی برخاسته از اراده مردم تونس و بیانگر احساسات همبستگی و تایید مطلق حقوق قانونی مردم فلسطین است که اصول بین المللی مختلف و قطعنامه‌های سازمان ملل و دستگاه‌های مختلف آن به ویژه شورای امنیت و مجمع عمومی و دیگر سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای آن را تضمین کرده‌اند.

وزارت خارجه تونس اعلام کرد که کاملاً بر این باور است که امکان برقراری صلح عادلانه و همیشگی و فراگیر در منطقه بدون اجرای قطعنامه‌های بین المللی درخصوص حقوق مردم فلسطین در بازپس‌گیری اراضی سلب‌شده‌شان وتشکیل کشور مستقل آنها وجود ندارد.

وزارت خارجه تونس اعلام کرد که این کشور به مواضع حاکمیتی کشورهای مختلف احترام می‌گذارد و تاکید دارد که این موضع‌اش ثابت و اصولی است و به هیچ وجه، از تحولات در عرصه بین الملل متاثر نخواهد شد. همچنین این مواضع انعکاس دهنده اظهارات رئیس جمهوری کشور در بیش از چندین مناسبت پیرامون مفهوم عادی سازی است که اقدامی نابجا است، چراکه وضعیت طبیعی و عادی این است که مردم فلسطین حقوق خود را به صورت کامل و بدون نقص باز یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.