رییس قوه قضاییه: امنیت ملی تعارف بردار نیست

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، در جلسه شورای قضایی این استان، قوی شدن ایران اسلامی را وظیفه الهی و ملی برای همه قوا دانست و امنیت ملی را از اقتضائات این قوی شدن عنوان کرد.

وی افزود: نباید اجازه داده شود در کشور کسانی از طریق رابطه با بیگانگان و بعنوان عامل دشمن علیه کشور فتنه و توطئه کنند چرا که امنیت ملی متعلق به همه ملت است.

رییس دستگاه قضا به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی و همچنین نیروهای مسلح تاکید کرد: نسبت به مساله محوری امنیت ملی حساسیت و جدیت بیشتری داشته باشند.

رییسی در ادامه گفت: حمایت از تولید، مبارزه با فساد و حفظ کرامت انسانی سه اولویت مهم دستگاه قضا در سال جاری است.

وی افزود: حمایت از تولید در سال جهش تولید از مهمترین مسائل است که مبارزه با فساد از پیش زمینه‌های آن است و نباید در هیچ زمانی این دو مساله به حاشیه برود.

رییسی افزود: مبارزه با فساد کمک به سزایی به رونق و جهش تولید می‌کند و تامین امنیت سرمایه گذاران و تولید گران در گرو مبارزه با فساد و ناامنی است.

رییس دستگاه قضا بر همین اساس به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان تولیدی و مسئولان قضایی تاکید کرد که نسبت به امر فساد حساس بوده و در هیچ شرایطی اجازه ندهند مفسدان امنیت اقتصادی کشور را به هم بزنند.

رییسی افزود: ورود دستگاه قضایی به موضوع حمایت از تولید مانعی برای فعالان اقتصادی و تولید گران نخواهد بود بلکه در نظام قضایی به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی و موانع رونق تولید است.

رییس قوه قضاییه گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت و انسجام ملی امری راهبردی است و بنای ما همواره همکاری با مجلس و دولت و همه دستگاه‌ها و نهادها بوده تا همه با همدلی و همفکری در جهت قوی شدن ایران درعرصه اقتصادی و امنیتی و علمی و فرهنگی حرکت کنند.

رییسی با بیان اینکه راهبرد رهبری در بی اثر کردن تحریم‌ها باید با جدیت پیگیری شود، متذکر شد آنچه کشور را قوی می‌کند خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدات است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات همکاران دستگاه قضا در استان قم به آمار بالای تصادف ها در این استان اشاره و بر لزوم برنامه ریزی در جهت کاهش این آمار تاکید کرد.

رییسی گفت: جاده‌های مواصلاتی نامناسب از عوامل افزایش تصادف ها است که منجر به خسارت انسانی و مالی می‌شود و همه دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند با همکاری دادگستری آمار تصادفات کاهش یابد.

رییس قوه قضاییه همچنین در این نشست با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی آیت‌الله یزدی اظهار داشت: آیت‌الله یزدی عالمی مجاهد پارسا و خدمتگزار بود که خدمات فراوانی در دوران حضور ۱۰ ساله‌اش در دستگاه قضا داشت و تا آخر عمر به انقلاب، نظام ارزش‌ها، و تعالی کشور می‌اندیشید.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رییس دادگستری استان قم با ارائه گزارش عملکرد یکساله این مجموعه از کاهش ۱۶.۶ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در این استان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر فقط ۴ شعبه حقوقی بالای ۲۰۰ پرونده دارند و از مجموع ۱۸ هزار پرونده در این شعب ۱۳ پرونده همچنان مفتوح است.

رییس دادگستری استان قم با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در جهت کاهش پرونده‌های معوقه نیز گفت: از مجموع پرونده‌های مسن در استان ۸۱ درصد مختومه شده و تا پایان سال همه این پرونده‌ها به جز آن‌ها که شرایط خاصی دارند مختومه خواهند شد.

رییس قوه قضاییه امروز همچنین با حضور در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با دستاوردهای ۱۰ ساله این دفتر آشنا شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.