همسایگان اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، ترامپ اینجا نیاید

همسایگان اقامتگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ایالت فلوریدا در تلاش هستند مانع از نقل مکان دائمی او به این ساختمان شوند.

به نوشته روزنامه «گلوب اند میل»، همسایگان مجتمع «مارا لاگو» اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، در نامه‌ای به شهرداری «پالم بیچ» و «سرویس مخفی آمریکا» اظهار داشتند ترامپ در سال ۱۹۹۳ برای تبدیل این مکان به باشگاهی اقتصادی توافقی امضا کرده است.

در این نامه آمده است، طبق توافق صورت گرفته، ترامپ حق ندارد از باشگاه تفریحی مارا لاگو به عنوان اقامتگاه دائم و محل زندگی خود استفاده کند.

«رجینالد استمباف» وکیل یکی از همسایگان دیوار به دیوار ترامپ در این باره گفت: «بر اساس توافق کاربری ارضی ۱۹۹۳، مارا لاگو یک باشگاه اجتماعی است و هیچ کس حق سکونت در آن را ندارد».

بنابر گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ قصد دارد روز بیستم ژانویه برای آخرین بار با پرواز «ایر فورس وان» (عنوانی که به هواپیماهای حامل رئیس جمهور آمریکا اطلاق می‌شود) به فلوریدا سفر کند و میزبان تجمعی باشد که به موازات مراسم تحلیف بایدن برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر «مایکل کوهن» وکیل سابق  ترامپ پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود، او کریسمس به اقامتگاهش در فلوریدا می‌رود و دیگر به کاخ سفید باز نمی‌گردد.

کوهن افزود: «اگر سخنرانی تحویل قدرت انجام نگیرد، شوکه نخواهم شد. فرضیه من این است که او کریسمس را به مارا لاگو می‌رود. فکر می‌کنم او طی انجام مراسم تحلیف [رقیب دموکراتش] نیز آنجا خواهد ماند. اگر برای تحلیف نیز سر و کله‌اش پیدا نشود تعجب نخواهم کرد».

گفته می‌شود هدف ترامپ از تغییر محل زندگی خود از نیویورک به فلوریدا، قوانین ایالتی متفاوت درخصوص اخذ مالیات بر ثروت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.