مرکل: برگزیت با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است

آسوشیتدپرس گزارش داد، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز چهارشنبه و درحالیکه مذاکرات اتحادیه اروپا با انگلیس در خصوص دست یابی به توافقی پیرامون برگزیت ادامه دارد، در سخنانی اعلام کرد: مذاکرات برای دستیابی به یک توافق در خصوص روابط پسابرگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا پیشرفت هایی داشته است و تا آخر هفته (به وقت محلی) ادامه خواهد یافت.

صدر اعظم آلمان در این باره ادامه داد: ما هنوز هم این موضوع را مد نظر داریم که یک برگزیتِ با توافق بهتر از برگزیت بدون توافق است.

این در حالیست که مذاکرات دو جانبه میان انگلیس و اتحادیه اروپا ماه هاست بر سر مسایلی همچون سهمیه ماهیگیری و سایرقوانین تجاری اتحادیه اروپا در بن‌بست قرار دارد.

گفتنی است، انگلیس به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شد و اکنون در تلاش است تا با اروپا به توافقی دست یابد. اتحادیه اروپا و انگلیس فقط تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارند تا در خصوص نوع روابط لندن با بروکسل در شرایط پسابرگزیت به توافق برسند.

اگر هیچ توافق تجاری میان لندن و بروکسل به انجام نرسد، روابط اقتصادی دو طرف تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.