بایدن دو وزیر دیگر دولتش را انتخاب کرد

دفتر تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیت بوتجج ۳۸ ساله، شهردار سابق و نامزد سابق دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ و یکی از جوان‌ترین افرادی که در رقابت‌های درون حزبی ایالتی برنده شده، یک کارمند دولتی سخت‌کوش از غرب میانه صنعتی با سابقه رهبری اجرایی خلاق و آینده نگر است.

بایدن ضمن تحسین انتخاب بوتجج برای کابینه‌اش گفت: بوتجج مردم را گردهم می‌آورد تا کارهای بزرگ انجام دهند.

بایدن در جریان معرفی وی افزود: شهردار پیت بوتجج یک میهن‌پرست و یک حلال مشکلات است که بهترین صدا از سوی ما به عنوان یک ملت محسوب می‌شود. من او را برای تصدی پست وزارت حمل و نقل انتخاب کردم چرا که این سمت با بسیاری از چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی ما ارتباط دارد. مشاغل، زیرساخت‌ها، تساوی حقوق و آب‌وهوا همگی به وزارت حمل ونقل مربوط می‌شوند؛ وزارتخانه‌ای که سایت برخی از بلندپروازانه‌ترین برنامه‌های ما برای بازسازی بهتر محسوب می‌شود.     

کامالا هریس، معاون بایدن نیز ضمن منعکس کردن این تعریف و تمجیدها از بوتجج، این رقیب سابق بایدن را به عنوان یک حلال مشکلات مبتکر و یک کارمند دولتی آینده‌نگر تحسین کرد.

وی گفت: شهردار پیت بوتجج عمیقا به متحد کردن مردم و ارتقا سیستم حمل‌ونقل‌مان متعهد است به صورتی که خدمات به تمامی مردم آمریکا از هر قشر و تباری و چه در مرکز و یا در حومه شهرها در سراسر کشور ارائه شود.   

کمی پس از این اطلاعیه، بوتجج در توییتی از این تصمیم بایدن تشکر کرد و گفت: این یک فرصت فوق‌العاده است تا بتوانیم شغل ایجاد کنیم، با چالش‌های آب‌وهوا مقابله کنیم و عدالت را برای همه ارتقا دهیم. بسیار مفتخرم که رئیس جمهور منتخب از من خواسته تا به عنوان وزیر حمل و نقل به ملت‌مان خدمت کنم.

براساس گزارش شبکه سی‌ان‌ان، "رام امانوئل" شهردار سابق شیکاگو، "اریک گارستی" شهردار لس‌آنجلس و "جینا ریموندو" فرماندار رود آیلند نیز دیگر نامزدهای این پست بودند، در حالی که بایدن کاندیداتوری بوتجج را برای دیگر پست‌ها به ویژه سفیر آمریکا در سازمان ملل و وزیر بازرگانی بررسی کرده بود.

در همین حال انتظار می‌رود که "جنیفر گرانهولم"، فرماندار سابق ایالت میشیگان گزینه بایدن برای تصدی وزارت انرژی باشد.

بسیاری معتقدند که گرانهولم فرد مناسب و درست برای درک برنامه بایدن برای انتقال صنعت آمریکا به انرژی پاک است.

گرانهولم از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ میلادی به عنوان دادستان کل میشیگان و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ میلادی به عنوان فرماندار ایالت میشیگان خدمت کرد.

وی در دوران تصدی‌اش به عنوان فرماندار میشیگان بر صنعت خودروسازی و رشد بخش انرژی جایگزین این ایالت متمرکز شده بود.

بدون شک گرانهولم با  بایدن درخصوص یک اقتصاد انرژی پاک هم عقیده است.

وی در سال ۲۰۰۷ میلادی یک دستور اجرایی صادر کرد و در آن توسعه و اجرای طرح عدالت زیست محیطی ایالتی را برای ارتقا عدالت زیست محیطی در میشیگان لازم دانست.

اگر بایدن با انتخاب گرانهولم به عنوان وزیر انرژی موافقت کند، وی دومین زن در تاریخ آمریکا خواهد شد که برای تصدی پست وزارت انرژی منصوب می‌شود.

دیگر نامزدهای این پست "ارنست مونیز"، وزیر انرژی سابق و "آرون مجومدار"، معاون وزیر انرژی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.