مصوبه جدید مجلس در رابطه با اعاده حیثیت از سوی نمایندگان

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات دستورکار و مصوبات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: ادامه بررسی مفاد و تبصره‌های طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در دستورکار اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه قرار داشت.

وی افزود: طبق مصوبه امروز اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه، اگر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان طبق شواهد و مستندات به این نتیجه برسد که تخلف نماینده‌ای محرز شده، می‌تواند بدون شکایت شخصی، نسبت به پیگیری آن تشکیل پرونده دهد و به آن رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: همچنین براساس مصوبه امروز اعضای کمیسیون، در مواردی که پس از رسیدگی قضایی مربوط به فعالیت نمایندگی، نماینده از اتهامات وارده تبرئه شد، در صورت هتک حرمت و تشویش اذهان عمومی جهت صیانت از حقوق نمایندگی، مراتب از سوی هیأت نظارت به دستگاه قضا ارسال می‌شود تا اعاده حیثیت شود.

محمودی با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس بیان داشت: در صورتی که اقدامات خارج از شأن نمایندگی از سوی وکلای ملت انجام شود، دستگاه‌های نظارتی این امکان را دارند که در صورت عدم مغایرت تخلف انجام‌شده با موازین امنیت ملی، مراتب را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اطلاع دهند تا به نماینده خاطی تذکر داده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.