احمد علیرضابیگی، با اشاره به اینکه اصلاح قانون انتخابات یکی از اولویت کمیسیون امورداخلی و شوراها است، اظهار داشت: در کمیسیون دو کارگروه برای اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا و قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس تشکیل شده است، علاوه بر این اقدام از سوی دولت لایحه قانون جامعه انتخابات به مجلس ارسال شده که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دوره دهم مجلس کار مفصلی در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، شورای نگهبان به برخی از مصوبات ایراد گرفته و برخی تایید نهایی شد، از این رو باید مصوبات ابتر مجدد بررسی، اصلاح و برای تصویب به صحن ارسال شود.

وی با تاکید براینکه برای اصلاح قانون انتخابات باید تمام اقدامات تجمیع شود، اظهار داشت: در هر سه حوزه انتخاباتی، یعنی ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا باید اصلاحاتی با نگرش کوتاه مدت انجام شود به نحوی که اصلاحات قابل اجرا در انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این اصلاحات باید بیشتر ناظر بر حقوق مردم باشد و از سوی دیگر به نحوی اعمال شود که حقی از انتخاب شونده ضایع نشود، همچنین کسانی به عنوان نماینده مردم در مجلس و شوراهای شهر و روستا راه پیدا کنند که استحقاق مسئولیت ها را داشته باشند.

علیرضا بیگی تاکید کرد: در حوزه های ارزیابی و تعیین صلاحیت و همین طور نظارت بر اجرای انتخابات باید تقسیم بندی شده اصلاحاتی انجام دهیم که بتواند ضامن حفظ حقوق مردم باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستا باید به اصالت احزاب توجه شود و بر این مبنا انتخابات را به صورت تناسبی برگزار کنیم به نحوی که همه آحاد مردم از هر سلیقه فکری و هر گفتمانی احساس کننده از جانب آنها در شورای شهر و روستا نمایندگانی دارند که اراده آنها را جاری خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.