کابینه بایدن متشکل از نخبگان دولت اوباما

به گزارش نشریه هیل، بایدن در معرفی کابینه خود به شدت به مقاماتی متکی است که زمانی در خدمت دولت اوباما بوده و یا آنکه با خود بایدن در دوره ای همکاری داشته اند.

وزیران معرفی شده توسط بایدن نشان می‌دهد که وی تا کنون سمت های عالی کاخ سفید مانند رئیس ستاد، مشاور امنیت ملی و مدیر شورای سیاست داخلی کاخ سفید و همچنین پست های کلیدی کابینه مانند وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات ملی از میان افرادی انتخاب شده اند که تجربه فعالیت در دولت اوباما را داشته اند.

بایدن همچنین از آنجا که در تشکیل کابینه خود بر تنوع در نژاد و جنسیت تاکید خاصی داشته است، وی پست های کلیدی را به زنان و افراد رنگین پوست داده است.

چارلز کوپچان که به عنوان مدیر ارشد امور اروپا در شورای امنیت ملی تحت ریاست جمهوری اوباما خدمت می کرد می گوید: سیاست مربوط به روابط شخصی است و در نتیجه فکر می کنم بایدن می خواهد خود را در جمع افرادی قرار دهد که آنان را می شناسد و به آنها اعتماد دارد.

کوپچان افزود: او می خواهد کاخ سفید احساس کند مانند یک خانواده بزرگ است. بایدن یک فرد خانواده دار است و از دریچه روابط به سیاست می اندیشد.

به گزارش نشریه هیل، تا کنون تقریباً ۱۲ نفر از کسانی که بایدن برای کابینه خود معرفی کرده سابقه حضور در دولت اوباما را داشته اند. در این میان دو مقام در حال تکرار نقش هایی هستند که قبلاً بر عهده داشتند. مانند تام ویلساک معرفی شده به عنوان وزیر کشاورزی و ویوک مورتی نامزد جراح کل آمریکا (رییس خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده).

بایدن همچنین افرادی را برای کابینه دولت آتی خود برگزیده که آشنایی وی با آنان به دهه‌ها پیش باز می‌گردد. برای مثال، تونی بلینکن نامزد بایدن برای وزارت امور خارجه آمریکا که نزدیک به دو دهه به وی مشاوره داده است و سابقه خدمت در کمیته روابط خارجی سنا که بایدن در دهه ۱۹۹۰ ریاست آن را بر عهده داشت، دارد.

"رون کلین" رییس ستاد کارکنان کاخ سفید بایدن نیز هنگامی که بایدن در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ ریاست کمیته قضایی سنا را بر عهده داشت، وی مشاور ارشد کمیته بوده است.

بایدن که با کسب ۳۰۶ رای الکتورال در برابر ۲۳۲ رای کسب شده از سوی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در حال آماده کردن تیم خود است.

وی در ۲۳ نوامبر (سوم آذر) در بیانیه‌ای که همزمان با انتشار اعضای انتخاب شده برای کابینه منتشر کرد گفت: من به تیمی نیاز دارم که از همان روز اول به من کمک کنند تا دوباره جایگاه آمریکا در صحنه جهانی را تثبیت کنم و بتوانند جهان را برای مقابله با بزرگترین چالش‌های روبرو متحد کنند. تیمی که بتواند افزایش امنیت، بهروزی و پاسداشت ارزش‌های ما را فراهم کند.

بایدن تا کنون، جانت یلن را برای وزارت خزانه‌داری، نیرا تاندن برای مدیریت دفتر بودجه کاخ سفید، والی ادیمو معاون خزانه داری، سسیلی روز رئیس شورای مشاوران اقتصادی ، جرد برنستین و هیثر بوشی را به عنوان اعضای شورای مشاوران اقتصادی معرفی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.