اوباما از عملکرد ترامپ در مهار کرونا انتقاد کرد

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان مصاحبه ای گفت تعامل با این پاندمی برای هر مدیری سخت بود. با این حال، او اشاره کرد که نرخ تلفات کانادا که پایین تر از آمریکاست، نشان می دهد که اوضاع می توانست در آمریکا چطور باشد.

اوباما گفت: بیایید کانادا را مثال بزنیم که نرخ مرگ و میر آن ۳۹ درصد سرانه ماست. این مقیاسی است که نشان می دهد اگر ما کارمان را درست انجام می دادیم، دیگر حرفی از تولید واکسن نمی زدیم. به هر حال خوشحالم که می بینم واکسن ها به زودی تولید می شوند.

باراک اوباما افزود: مقدمات برقراری ارتباط موثر، احترام به علم است. نه تضعیف اپیدمیولوژیست برجسته در کشور و گفتن اینکه او یک "احمق" است. ثابت قدم بودن در استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، به این معنی نیست که این یک عمل ظالمانه است، بلکه فقط یک مساله مربوط به عقل سلیم است تا از بیماری مردم جلوگیری کند.

اوباما همچنین گفت، چنین گام هایی زندگی انسان های بیشماری را حفظ می کرد و مردم در تصمیم گیری روزانه با اطمینان بیشتری عمل می کردند.

ترامپ بارها پاندمی کرونا را دست کم گرفته و در نشست های گروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید غیبت داشت. او و متحدانش همچنین از آمریکایی ها خواستند تا مقابل دستورات جدید با هدف اشاعه این بیماری در زمستان مقاومت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.