دادخواست فرجام خواهی ترامپ رد شد

به نقل از اسپوتنیک، یک قاضی فدرال آمریکا در شهر میلواکی دادخواست تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ابظال پیروزی «جو بایدن» در ایالت ویسکانسین را «غیرعادی» خواند و آن را رد کرد.

قاضی «برت لودویگ» در حکم صادره اعلام کرد: «از آنجا که این دادخواست نتوانست شواهدی دال بر انحراف آشکار از بخشنامه‌های مجلس قانونگذاری ویسکانسین ارائه دهد، شکایت ترامپ رد می شود».

لازم به ذکر است که ویسکانسین جو بایدن دموکرات و مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به عنوان نامزد پیروز در این ایالت معرفی کرد (با ۰.۷ درصد برتری بایدن بر ترامپ) و بدین ترتیب، بایدن ۱۰ رأی الکترال این ایالت را از آن خود ساخت.

افزون بر این، بازشماری آرای دو بخش بزرگ این ایالت پیروزی بایدن را تأیید کرد.

این در حالی است که در انتخابات ۲۰۱۶، ترامپ توانست با اختلاف آرای اندکی در این ایالت بر رقیب دموکرات خود، «هیلاری کلینتون» پیروز شود.

گفتنی است که چهارشنبه گذشته دیوان عالی آمریکا دادخواست ایالت تگزاس را که از سوی «کین پاکستون» دادستان کل این ایالت مطرح شده و با استناد به نقض قوانین انتخاباتی در ایالت‌های میشیگان، جورجیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا خواستار ابطال پیروزی بایدن در این چهار ایالت کلیدی و سرنوشت ساز شده بود، رد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.