ترامپ دست به دامن  رئیس مجلس پنسیلوانیا شد

در ادامه تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای ادامه حضور در کاخ سفید به مدت چهار سال دیگر، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که ترامپ در طول هفته گذشته دو مرتبه با رئیس مجلس نمایندگان ایالت پنسیلوانیا تماس گرفته تا از او درخواست کند نتیجه آراء انتخاباتی در این ایالت را به نفع وی تغییر دهند.

طبق این گزارش، دفتر «برایان کاتلر» رئیس مجلس ایالتی پنسیلوانیا تماس‌های ترامپ برای درخواست کمک به وی به منظور تغییر نتیجه انتخابات را مورد تأیید قرار داد.

این سومین بار از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) و معرفی «جو بایدن» نامزد دموکرات به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است که ترامپ مستقیماً برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود تلاش می‌کند و وارد عمل می‌شود.

پیش از این ترامپ با نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت میشیگان وارد تعامل شده بود تا به وی در تغییر نتیجه انتخابات کمک کنند و روز شنبه هفته جاری نیز در یک تماس تلفنی از «برایان کمپ» فرماندار ایالت جورجیا خواست تا الکتورها (مجمع گزینندگان) را جایگزین کند.

تماس رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن صورت گرفت که ستاد انتخاباتی وی و همپیمانانش هم در دادگاه فدرال و هم ایالتی در چندین پرونده حقوقی مربوط به تخلف در شمارش آراء در ایالت پنسیلوانیا با شکست قاطعانه‌ای مواجه شدند.

ترامپ علی‌رغم شکست‌های پی در پی در پرونده‌های حقوقی مربوط به تخلف‌ انتخاباتی در دادگاه‌های مختلف سراسر آمریکا، همچنان به تکرار ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اصرار دارد.

«مایکل استروب» سخنگوی کاتلر درباره تماس ترامپ توضیح داد: «رئیس‌جمهور گفت، من درباره تمامی این موضوعات در فیلادلفیا شنیده‌ام و درباره قانون شما نیز شنیده‌ام. برای اصلاح و ترمیم (نتیجه انتخابات) چه کار می‌توانیم بکنیم؟».

یکی از سخنگویان کاخ سفید حاضر نشد درباره این خبر واشنگتن‌پست اظهارنظری کند و سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ نیز به درخواست این روزنامه آمریکایی برای اظهارنظر درباره تماس ترامپ با کاتلر پاسخ نداد.

بنا بر گفته استروب، کاتلر نیز در پاسخ به ترامپ گفته است که قانونگذاران ایالتی هیچ قدرتی برای تغییر لیست نامزدهای منتخب مجمع گزینندگان (الکتورها) ندارد.

دونالد ترامپ همچنان با اصرار بر اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «تقلب گسترده» اتفاق افتاده از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده است.

علی‌رغم تلاش‌های پی در پی ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نکرده است و در یکی از جدیدترین موارد، ایالت جورجیا برای سومین بار «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات را به عنوان فرد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت اعلام کرد.

وزیر امور داخلی جورجیا اعلام کرد نتیجه شمارش نهایی نشان می‌دهد جو بایدن با کمتر از ۱۲۰۰۰ رأی در برابر نامزد حزب جمهوری‌خواه، «دونالد ترامپ» که در حال حاضر رئیس‌‌جمهور مستقر آمریکاست پیروز شده است.

ایالت جورجیا چند هفته قبل از این هم پس از شکایت تیم دونالد ترامپ برای دومین بار آرای این ایالت را شمارش کرد.

علی‌رغم آنکه ادعاهای ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکنون اثبات نشده است و بایدن همچنان رئیس‌جمهور منتخب این کشور اعلام شده است اما بسیاری از مقام‌های آمریکایی نگران هستند که تداوم لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب گسترده در انتخابات، به خشونت ملی در این کشور منجر شود.

«جیمز ای کلیبرن» ناظم پارلمانی اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با سی ان ان هشدار داد که لفاظی‌های ترامپ و اقدامات برخی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ممکن است تا مردم را تحریک به انجام و گفتن چیزهایی کند که به طور معمول انچام نمی‌دهند.

وی سپس درباره تلاش تیم ترامپ و برخی جمهوری‌خواهان اینگونه گفت: «آنها تلاش می‌کنند تا دعوت به شورش کنند».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.