خواص شگفت انگیز آویشن برای درمان انواع بیماری‌

"آویشن" یک گیاه طبیعی است که به معنای واقعی کلمه گنجی از گنجینه طبیعت است. این ماده حاوی تیمول است که از جمله آنتی بیوتیک‌های قوی شناخته می‌شود و با ارگانیسم‌های مضر مانند باکتری‌های عفونی مقابله می‌کند.

مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۰ انجام گرفت، نشان داد که تیمول می‌تواند مقاومت باکتری‌ها را در برابر دارو‌های رایج، از جمله پنی سیلین کاهش دهد.

رقیه حسن، متخصص علوم و صنایع غذایی، مزایای شگفت انگیز آویشن را اینگونه بیان می‌کند:

گیاه آویشن گلودرد و آرتروز را درمان می‌کند.

این گیاه سرشار از فایده برای سلامتی، از فشار خون بالا می‌کاهد.

روغن آویشن به عنوان یک نگهدارنده طبیعی برای محصولات غذایی عمل می‌کند اما در غلظت‌های کم در برابر بسیاری از باکتری‌های منتقله از طریق مواد غذایی که باعث بیماری‌های انسانی مانند استافیلوکوک، انتروکوک و اشریشیا کُلی می شوند، مانند یک آنتی باکتریال عمل می‌کند.

این گیاه همچنین با از بین بردن سلول‌های سرطانی، به درمان سرطان روده بزرگ و پستان کمک می‌کند.

آویشن بیماری‌های ناشی از قارچ‌ها را درمان می‌کند، چه آنکه محل قارچ زده چرب شود و یا آنکه جوشانده و میل شود؛ به گونه‌ای که به درمان قارچ‌های نوع کاندیدا که دهان را آلوده می‌کند و باعث عفونت در زنان می‌شود و نیز درمان برخی موارد اگزما کمک می‌کند.

علاوه براین، روغن آویشن باعث کاهش شدت جوش صورت یا آکنه می‌شود.

آویشن حاوی مواد مؤثری است که به درمان مشکلات تنفسی ناشی از ویروس‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین خوردن و اضافه کردن آن به رژیم غذائی خود در فصل زمستان به غذا، به ویژه با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا امری ضروری است.

 این گیاه مفید همچنین مشکلات سیستم گوارشی مانند گاز‌های معده، اسهال، بیماری انگلی و عفونت‌های دستگاه ادراری را درمان می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.