به نقل از سی.ان.ان، این به معنی این است که تیم جو بایدن هنوز نتوانسته با مقامهای آژانسهای اطلاعات نظامی در داخل وزارت دفاع شامل آژانس اطلاعات دفاعی و آژانس امنیت ملی حتی با وجود اینکه بعد از چند هفته تاخیر دیگر دیدارهای تیم‌های بررسی بایدن ظاهرا به آرامی در حال اتفاق افتادن است، دیدار داشته باشد. پنتاگون انجام هر گونه تلاشی برای مانع ایجاد کردن برای تیم رئیس جمهور منتخب را رد کرده است. یک مقام ارشد دفاعی به سی.ان.ان گفت، روز جمعه گزارشهای مربوط به مسائل نظامی از جمله در خصوص مسائل امنیت بین‌الملل و مسائل مربوط به سیاستهای رده بالا به مقامهای انتقال قدرت ارائه شدند اما در مورد مسائل اطلاعاتی این اتفاق نیفتاد.

نخستین بار واشنگتن پست درباره مشکلات تیم بایدن با دفتر انتقال قدرت وزارت دفاع که تحت رهبری یک فرد وفادار به ترامپ و مرتبط با تلاشها برای اشاعه تئوری های توطئه درباره رئیس جمهور منتخب است گزارش کرد.

این تاخیرها با وجود چراغ سبر اداره خدمات عمومی آمریکا در ۲۳ نوامبر به دیدار مقامهای آژانسهای فدرال در سراسر دولت با تیمهای بررسی سازمای رئیس جمهور منتخب – امری ضروری برای اطمینان حاصل کردن از یک انتقال قدرت آرام – رخ می‌دهند.

مقام اطلاعاتی سابق گفت چند روز پیش هماهنگی‌ها برای دیدار تیم بررسی سازمانی بایدن با آژانسهای اطلاعات دفاعی مختلف انجام شد.

اما پنتاگون این مساله را مطرح کرد که تیم بایدن تعاملی با آژانسهای اطلاعات دفاعی تا زمانی که پرسشها را از قبل مطرح نکرده و فهرست اسامی افراد مد نظرش برای داشتن تعامل با آنها را ارائه نداده باشد، نخواهد داشت.

در آن زمان درخواستهای تیم بایدن از سوی مشاورحقوقی کل وزارت دفاع و کش پاتل (فردی وفادار به ترامپ که برای رهبری انتقال قدرت در پنتاگون در ماه گذشته میلادی در ضمن تلاشهای دونالد ترامپ برای تصفیه رهبران غیرنظامی وزارتخانه منصوب شد) مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مقام سابق بیان داشت: این یک دهن کجی بزرگ از سوی وزارت دفاع به تیم انتقال قدرت جامعه اطلاعاتی دولت بعدی است.

سو گاف، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا وجود مشکل با قابلیت تیم بایدن برای دیدار با مقامهای اطلاعاتی در پنتاگون را رد کرد.

او در بیانیه‌ای گفت: تیم بررسی سازمانی مربوط به وزارت دفاع آمریکا با موردی از جلوگیری از دسترسی روبرو نشده است. ما به همکاری با تیم بررسی سازمانی وزارت دفاع با هدف برنامه ریزی تمامی مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و به‌روز رسانی‌های درخواستی ادامه می‌دهیم.

یک مقام دفاعی بیان داشت، تیم انتقال قدرت بایدن برای حوزه اطلاعاتی "هماهنگی مستقیم با آژانسهای اطلاعاتی وزارت دفاع برای مصاحبه‌ها، گزارشها و بازدیدها از مکانها" صورت داده و پنتاگون خواسته که این تیم بر اساس قوانین، توصیه اداره خدمات عمومی و یادداشت تفاهم میان کاخ سفید و رئیس جمهور منتخب برای همه درخواستهایش برای مصاحبه‌ها و و بازدیدها از مکانها به سراغ پاتل برود.

وی اظهار کرد: "در موردی که روشن نیست، تغییر و تاخیر در برنامه زمانی به این دلیل رخ داده که تیم بایدن طبق توصیه و یادداشت تفاهم، قبل ازبرنامه ریزی یک دیدار با آژانسهای وزارت دفاع به سراغ وزارت دفاع نرفته است. جلوی آنها گرفته نشده، بلکه آنها باید از رویه مناسب پیروی کنند."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.