نگرانی کارشناسان امنیتی آمریکا از "دهن لقی" ترامپ

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، رئیس جمهور آمریکا که در گذشته سابقه خوبی نشان نداده و اسرار آمریکا را افشا کرده است، پس از خروج از کاخ سفید در جریان اطلاعات نخواهد بود.

همانطور که کارشناسان امنیتی به ان‌بی‌سی گفته‌اند، این رئیس جمهور حتی ممکن است اسرار کشوری را به دشمنان بفروشد و بر این اساس، دیگر نباید در جلسات اطلاعاتی شرکت کند.

دونالد ترامپ به غیر از مشکلات شخصیتی و سوابق مالیاتی که تحت تحقیق و بررسی قرار دارند، همچنین گزارش شده که ۴۰۰ میلیون دلار بدهی به رهبران ناشناس دارد.

"دیوید پریس"، مأمور سابق سیا که "کتاب اسرار رئیس جمهور" را درباره اطلاعات و رؤسای جمهور نوشته است، اظهار کرد: آیا این یک خطر است؟ اگر کسی بود که خواستار تأیید امنیتی بود، بله حق با شماست، خطر است.

آقای پریس که به عنوان یک عامل سیا به جورج دبلیو. بوش، از رؤسالی جمهور سابق آمریکا اطلاعات می‌داد، از جمله کارشناسان امنیتی است که نگرانی خود را در  ان بی‌سی نیوز ابراز کرده‌اند.

"جک گولداسمیت"، که در دولت جورج دبلیو. بوش به عنوان مقام ارشد وزارت دادگستری فعالیت می‌کرد هم در این باره اظهار کرد: تصور اینکه از دادن اطلاعات بیشتر به آقای ترامپ پس از ترک کاخ سفید امتناع می‌شود، آسان بود.

این مقام سابق گفت: این چیزی نیست که بتوان در مورد دیگر رئیس جمهوران متصور بود، اما با این یکی آسان است.

وی ادامه داد: او به عنوان رئیس جمهوری خود را نشان داده که حفظ اسرار را جدی نمی‌گیرد. او تمایل شناخته شده‌ای به بی‌احترامی به قوانین مربوط به امنیت ملی دارد. و همچنین تمایل شناخته شده‌ای به فروش چیزهایی دارد که برایش باارزش هستند.

گزارش شده بود که آقای ترامپ در سال ۲۰۱۷ با  سفیر و وزیر خارجه روسیه در مورد اطلاعات تهدید تروریستی حساسی صحبت کرده بود که با متحدان آمریکایی به اشتراک گذاشته نشده بود. این در حالی است که وی در سال ۲۰۱۹ نیز در توییتر عکسی را منتشر کرد که به گفته کارشناسان، یک عکس ماهواره‌ای سری از تأسیسات هسته‌ای ایران بود.

و پس از فخرفروشی ماه مه امسال ترامپ در مورد طیف جدیدی از موشک‌های "فوق‌العاده"، ظاهراً رئیس جمهور آمریکا پنتاگون و وزارت دفاع را مجبور کرده بود بر خلاف میلشان تصدیق کنند که در حال کار بر روی توسعه طیف جدیدی از موشک‌های فراصوت به منظور مقابله با دشمنان هستند.

بر اساس اخبار ان‌بی‌سی، رؤسای جمهور سابق قبل از آنکه به خارج کشور سفر کنند یا زمانی که رئیس جمهور فعلی بخواهد با آن‌ها مشورت کند، در جلساتی شرکت می‌کنند اما این باور وجود ندارد که دونالد ترامپ این عمل را در مورد باراک اوباما انجام داده باشد.

کسب و کارها و سرمایه‌گذاری‌های دونالد ترامپ در خارج کشور از جمله پیچیده‌ترین سرمایه‌های هر رئیس جمهوری است. این در حالی است که او در تعدادی کشورها از جمله چین و روسیه دارای منافع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.