سخنگوی دولت با پوششی متفاوت + عکس

به مناسبت روز جهانی داوطلب،‌ "علی ربیعی" دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت با حضور در محله هرندی از خانه هلال احمر در این منطقه بازدید و با فعالان کار داوطلبانه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در حاشیه این بازدید طی سخنانی گفت: روز هلال احمر را به داوطلبین هلال احمر تبریک می‌گویم، این روز یک ساحت جهانی دارد. در روز جهانی داوطلب به منطقه هرندی آمدم که یک منطقه قدیمی است و من هم نزدیک همین منطقه بزرگ شدم.

وی با بیان اینکه داوطلبی یک روحیه و فرهنگ است، گفت: مفاهیمی مانند مددکاری و خیرین، سازمان‌پذیر نیستند اما اگر می‌خواهند اثرپذیر باشند باید در درون سازمان‌ها شکل گیرد. من  ساختار داوطلبی را یک ساختار معنوی می‌دانم، ساختاری که در درون جامعه و ارزش‌های جامعه شکل گرفته است.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور بیان کرد: دواطلبی باید در سازمان‌هایی مانند  هلال احمر  شکل بگیرد که یک جامعه معنوی است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک کنشگر اجتماعی و کسی که سال‌ها در مسائل اجتماعی بوده‌ است معتقدم هیچ دوره‌ای مانند سال‌های اخیر نیاز به همدلی و هم آوایی در کنار هم نداریم.

ربیعی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی باعث شد آن‌گونه که باید در سال‌های اخیر در کنار هم نباشیم؛ بنابراین باید از آنچه که عمر خدا به ما داده است در نظام داوطلبی استفاده کنیم.

 وی افزود: همه باید به صورت داوطلبانه کنار هم باشیم. مثلاً من معلم می‌توانم داوطلبانه درس بدهم  و افراد در حرفه‌های دیگر می‌توانند به صورت دواطلبی در کنار هم باشند.

دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور گفت: دولت بعد از جلسه‌ای که دل‌مشغولی مقام معظم رهبری در آسیب‌های اجتماعی مطرح شد ساختارهای مناسبی را برای رفع نگرانی ایشان ایجاد کرد که معطوف به آسیب‌های اجتماعی بود.

وی تاکید کرد: همه ما در جامعه باید بدانیم آسیب این نیست که برخی درگیر هستند و دیگران خیر ، آسیب این است که هیچکس در جامعه ایمن نخواهد بود.

ربیعی خاطر نشان کرد:  جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتمی جلسه‌ای شتاب‌دهنده بود و امروز خوشبختانه ظرفیت‌هایی در محلات وجود دارد که می‌توانند زمینه آسیب را مورد هدف قرار دهد.

سخنگوی دولت بیان کرد: ترک تحصیل زودرس آسیب است که در سمن‌های محلات درحال برطرف شدن هستند.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیون حاشیه‌نشینی داریم که عده‌ای فکر می‌کنند حاشیه نشینی آسیب است در حالی که حاشیه را باید بررسی کرد. باید از ظرفیت‌های محلات برای آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. 

سخنگوی دولت گفت : هلال احمر یک سازمان معنوی در جامعه و دارای استقلال است. به هموطنان توصیه می‌کنم خودشان را در نظام داوطلبی هلال احمر تعریف کنند. همچنین توصیه می‌کنم هلال احمر  از همه ظرفیت‌هایی که دارد را در  قالب نظام سمن‌ها استفاده کند. 

سخنگوی دولت تاکید کرد: هلال احمر فقط برای سیل و زلزله و بلایای های طبیعی نیست این تصور نادرست است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.