تکذیب تضعیف آزادی در فرانسه از سوی مکرون

به گزارش فرانس ۲۴، انتقادات از مکرون توسط رسانه های بین المللی در حالی افزایش یافته است که در دوران ریاست جمهوری وی سرکوب اسلام گرایان رادیکال انجام و دولت وی تلاش کرد لایحه امنیتی را که انتشار تصاویر پلیس را محدود می کند، تصویب کند.

با توجیه به انتقادات صورت گرفته مکرون در مصاحبه ای تلویزیونی با شکایت از اینکه فرانسه در بحث قانون امنیتی "کاریکاتور" شده است، گفت: "من نمی توانم اجازه دهم که گفته شود ما در فرانسه آزادی ها را کاهش می دهیم.

رییس جمهوری فرانسه چند ساعت بعد از آنکه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه وی را دردسر خواند و از فرانسوی ها خواست که هرچه زودتر از شر مکرون خلاص شوند، گفت: این دروغ بزرگی (تضعیف آزادی در فرانسه) است ما مجارستان یا ترکیه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی رسانه های انگلیسی زبان، مکرون را به هدف قرار دادن همه مسلمانان متهم کرده اند.

مکرون با رد این انتقادات گفت: فرانسه با اسلام مشکلی ندارد ... ما کشوری هستیم که همیشه گفتگو داشته ایم.

وی تاکید کرد که ما جمهوری خود را بر اساس جدایی سیاست و دین بنیان نهادیم.

به گزارش ایرنا، رسوایی های پی در پی نقض حقوق بشر در فرانسه که خود را مدعی مهد تمدن و دموکراسی می داند؛ بیش از پیش موارد و مصداق های تبعیض نژادی و یک بام و دو هوای استاندارهای دوگانه و تناقض گویی های حقوق بشری غرب را برملا کرده است.

 فرانسه یکی از مدعیان تاریخی حقوق بشر است که همواره به قدمت اعلامیه­ حقوق بشر و شهروندی مورخ ۱۷۸۹ خویش استناد می کند از جمله در ماجرای شارلی ابدو و  تاکید رئیس جمهور فرانسه مبنی بر حمایت از تداوم انتشار تصاویر موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که موجی از خشم در میان مسلمانان کشورهای جهان را بر انگیخته و پویش های مردمی مختلفی علیه امانوئل مکرون به راه انداخته است. اظهارات ضد حقوق بشری مکرون در حالی است که هیچ یک از اسناد حقوق بشر حق اهانت به ادیان الهی به بهانه آزادی بیان را تجویز نکرده است. در واقع سوء برداشت فرانسه و تفسیرهای متضاد مکرون از حقوق بشر که ناشی از برخورد سلیقه ای با آن است بارها گریبان فرانسه را گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.