نماینده ترامپ : فشار به دمشق را ادامه می دهیم

 به گزارش پایگاه خبری "العربی الجدید" جمعه شب به نقل از ریبورن گزارش داد که وی گفته است: باید فشار اقتصادی بر دولت سوریه از طریق تحریم‌های «سزار» افزایش یابد، وی البته در اظهار نظری عجیب مدعی شد که با این شرایط این دولت سوریه است که مسؤول تشدید بحران اقتصادی در این کشور است.

به گزارش منابع خبری اعلام کردند که ریبورن بامخالفن سوریه در استانبول دیدار کرده است.

عمده بحث‌ها در این دیدار که با حضور «نصر الحریری» رییس خودخوانده «ائتلاف معارضان سوریه» صورت گرفت، درخصوص چهارمین دور گفت‌وگوهای کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه بود.

الحریری نیز از نماینده آمریکا خواست تا بر کشورهای حامی دولت سوریه فشار آورد تا به ادعای وی دولت دمشق به طور واقعی در ساز و کار کمیته تدوین قانون اساسی جدید مشارکت پیدا کند.

ائتلاف معارضان سوریه همچنین گزارشی از فعالیت شرکت‌های روسیه در سوریه علی‌رغم تحریم دولت دمشق به نماینده دولت آمریکا ارائه دادند.

نماینده دولت آمریکا در سوریه، پنجشنبه شب در قاهره مصر بار دیگر با تکرار سخنان امروز خود مدعی شده بود که شرایط بغرنج اقتصادی سوریه حاصل تحریم‌های آمریکا نیست، بلکه حاصل ادامه هزینه‌ای است که اسد برای خرید سلاح و مدیریت پلیسی و اطلاعاتی هزینه می‌کند و یارانه، نان و سوخت مردم خود را قطع کرده است.

ریبورن مدعی شد: بیش از ۲۰۰ هزار سوری در زندان‌های اطلاعات سوریه حضور دارند و منطقی نیست که دولت اسد میلیون‌ها دلار برای کشتار ملت خود هزینه کند.

وی بدون اشاره به وضع تحریم‌های سنگین علیه سوریه مدعی شد: تحریم‌های وضع شده تنها شخصیت‌های سوری را شامل می‌شود و نان و سوخت مشمول این تحریم‌ها نیستند.

ریبورن ادعا کرد: این تحریم‌ها تنها شامل گروهی دزد و باندهایی را است که از قدرت برای کشتار و دزدی از شهروندان سوری استفاده می‌کنند که "اسماء الاسد" زن رییس جمهوری سوریه و "لونا شبل" مشاور وی نیز از جمله این افراد هستند که در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

نماینده آمریکا در امور سوریه افزود: فشار بر بشار اسد و متحدان آن برای پذیرفتن حل‌سیاسی با نظارت سازمان ملل متحد ادامه خواهد یافت و ما به قدرت ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای زیر فشار گذاشتن اقتصادی و سیاسی دمشق بسیار خوش‌بین هستیم.

ریبورن در پایان بدون اشاره به پیامدهای سنگین تحریم‌های آمریکا و اروپا بر مردم سوریه مدعی شد: تحریم‌های اقتصادی نتایج مثبتی به ارمغان آورده است.

سزار» یا «قیصر» در متون تاریخی و در سال های ۶۹ و ۶۸ میلادی لقب امپراتوران روم و در ادامه نیز امپراتوری آلمان بود و در روزهای اخیر به قانونی اطلاق می‌شود که از سوی آمریکا برای تحریم‌های بیشتر علیه سوریه و دوستان آن توسط ترامپ رییس جمهوری این کشور امضا شده است.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون سزار را بعد از شش سال تاخیر تصویب کردند و ترامپ نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد تا این قانون از ۱۷ ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود و اکنون در حال اجرا است.

 بر اساس این قانون، علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند،  مشمول تحریم‌ها هستند.

این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریستها را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می‌دهند، نیز اعمال می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.