تمدید تحریمهای اتحادیه اروپا علیه اتباع روسی و سوری به بهانه حملات شیمیایی

به گزارش خبرگزاری تاس، این تحریمها در قبال ۹ شخص شامل پنج شخص مرتبط با حکومت سوریه و چهار شخص مرتبط با حمله با ماده نوویچوک به سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه و دخترش در سالزبری انگلیس اعمال شده‌اند.

بر اساس یک بیانیه شورای اروپا که امروز (دوشنبه) انتشار یافت، این شورا این تحریمهای اعمال شده خود به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی را برای یک سال دیگر و تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ تمدید کرد.

برخی از اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد دادند فهرست تحریمها در ارتباط با حادثه رخ داده برای آلکسی ناوالنی، چهره مخالف سرشناس دولت روسیه گسترش یابد.

در بیانیه مذکور آمده است: این شورا امروز تصمیم گرفت این رژیم تحریمها را تمدید کرده و به اتحادیه اروپا اجازه دهد تدابیر محدودیتی خود علیه اشخاص و موجودیتهای دخیل در تولید و استفاده از تسلیحات شیمیایی را یک سال دیگر و تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ اعمال کند.

در این بیانیه تصریح شد: این تدابیر محدودیتی در حال حاضر در قبال ۹ شخص اعمال می شوند که پنج نفرشان مرتبط با حکومت سوریه و چهار نفر نیز مرتبط با حمله با عامل اعصاب نوویچوک در سالزبری  بوده و شامل یک سازمان یعنی مرکز پژوهش و مطالعات علمی سوریه، می‌شوند.

تصمیم برای تمدید این تحریمها  بدون انجام بحث قبلی اتخاذ شد. شورای اروپا تصریح کرد: این تدابیر محدودیتی شامل ممنوعیت مسافرت به اتحادیه اروپا و انسداد دارایی‌ها برای اشخاص و موجودیت‌ها هستند. علاوه بر آن اشخاص و موجودیتها در اتحادیه اروپا نیز از در اختیار گذاشتن اعتبارات به اسامی این فهرست منع شده‌اند.

امروز در جریان یک نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ چند کشور این اتحادیه بر گنجاندن اسامی جدید مربوط به برخی افراد مرتبط با حادثه رخ داده برای ناوالنی در این فهرست تاکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.