خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه اظهار کرد که رد پیشنهاد آتش‌بس ترکیه از سوی روسیه و سوریه "به شدت مایوس کننده" است.

آلیستر برت با طرح این ادعا که ده‌ها حمله هوایی روسیه و حکومت سوریه طی روزهای اخیر علیه سه بیمارستان، دو مرکز امدادرسان‌های کلاه سفید و یک آمبولانس صورت گرفته است، گفت: باید تاسیسات پزشکی و کارگران امدادرسان در مقابل حملات محافظت شوند.

وی در پاسخ به پرسشی در مجلس عوام انگلیس گفت: انگلیس از تلاش‌های دیپلماتیک فوری که از سوی ترکیه و سازمان ملل صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند.

برت گفت: مقام‌های انگلیس با همتایان ترکیه‌ای خود تماس‌هایی را درخصوص تداوم این تلاش‌ها داشته‌اند و "این بسیار مایوس کننده است که روسیه و ایران پیشنهاد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای احیای آتش‌بس را در اجلاس تهران رد کردند."

وی افزود:‌ روسیه و ایران درخواست‌های مشابهی از سوی انگلیس و کشورهای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل در همان روز را هم رد کردند.

آلیستر برت ادامه داد: ما از روسیه و ایران می‌خواهیم که در مواضعشان تجدیدنظر کرده و به جایش یک راه‌حل از طریق مذاکره به منظور جلوگیری از وقوع یک "فاجعه کاملا مصنوعی" خودداری کنند.

 

برت تاکید کرد: روسیه همکاری نظامی با حکومت بشار اسد را به رغم "جنایت‌هایش از جمله با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و همچنین جلوگیری از اجرای مکانیزم‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی در این کشور" ادامه می‌دهد.

او گفت که بیش از ۳.۹ میلیون غیرنظامی در ادلب زندگی می‌کنند و تنها معدود گروه‌های تروریستی در آنجا هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.