بنابر اعلام راشاتودی، پارلمان مصر روز پنجشنبه اخبار منتشر شده مبنی بر اعزام نیرو‌های نظامی این کشور به سوریه را رد کرد و آن را نادرست خواند.

مصطفی باکری، نماینده پارلمان مصر تاکید کرد که هرگونه تصمیم برای اعزام نیرو‌های ارتش این کشور به خارج از کشور باید ابتدا مورد موافقت پارلمان قرار بگیرد. نماینده پارلمان در مصاحبه با راشاتودی تأکید کرد که خبرگزاری آناتولی با انتشار چنین مطالبی به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت ترکیه در لیبی است.

خبرگزاری رسمی ترکیه روز پنجشنبه گزارش داد که دولت مصر اقدام به اعزام نیرو‌های نظامی به کشور سوریه کرده است. این ادعا در حالی بیان شد که نهاد نظارت بر حقوق بشر در سوریه این خبر را بی پایه و اساس خوانده است. خبرگزاری آناتولی با تقسیم گروه‌های تروریستی به معتدل و تندرو مدعی شده ارتش مصر ضمن حضور در سوریه از تروریست‌های تندرو حمایت می‌کند.

خبرگزاری آناتولی همچنین به نقل از منابع نظامی قابل اطمینان سوری این را هم گفته که ۱۵۰ سرباز از طریق فرودگاه نظامی حما وارد سوریه شده و در حومه غربی حلب و در مجاورت شهر سراقیب در حومه جنوبی مستقر شدند.

ادعای خبرگزاری آناتولی مبنی بر حمایت ارتش مصر از از تروریست‌های تندرو در سوریه در حالی مطرح می‌شود که آنکارا بار‌ها به داشتن رابطه مخفیانه با گروه تروریستی جبهه النصره متهم شده است.

ارتش تحت امر خلیفه حفتر در لیبی هم چنین مدعی شده است که ترکیه تروریست‌های جبهه النصره را برای حمایت از دولت وفاق ملی وارد لیبی کرده است. ترکیه اما داشتن هرگونه رابطه با گروه تروریستی جبهه النصره را رد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.