پیشنهاد بی‌شرمانه نماینده ویژه آمریکا به همسر مادورو

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت زنده از شبکه توییتر پخش شد، گفت: آبرامز به همسرم در مورد طلاق گرفتن از من پیشنهاداتی داده است.

مادورو افزود: ما همیشه از طریق نمایندگان با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و آبرامز در ارتباط بوده ایم.

به گفته مادورو، یکبار دیپلمات آمریکایی از این مسیرهای ارتباطی پیامی به سیلیا (همسر رییس جمهوری ونزوئلا) در مورد طلاق گرفتن از من ارسال کرده بود.

مادورو افزود، آبرامز به همسرم پیشنهاد داده بود  اگر شما از مادورو جدا شوید، می توانید به خارج سفر کرده و از پشتیبانی همه جانبه ما برخوردار شوید.

رییس جمهوری ونزوئلا همچنین به پاسخ "هرگز" همسرش به پیشنهاد دیپلمات آمریکایی نیز اشاره کرد.

ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ در واکنش به حمایت واشنگتن از خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت کاراکاس، روابط خود را با آمریکا قطع کرد.

گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا، پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ که به پیروزی مادورو منجر شد، با زیر سوال بردن نتیجه انتخابات، خود را رئیس جمهوری خودخوانده این کشور اعلام کرد و با هدف سرنگونی دولت مادورو همواره در سایه حمایت واشنگتن به کارشکنی در مسیر برنامه های دولت تا تحریم انتخابات قریب الوقوع پارلمانی پرداخت.

ونزوئلا در ۶ سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبه‌رو بوده و تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

با این حال، ونزوئلا همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.