آخرین وضعیت مراجعان کرونا در تهران از زبان علیرضا زالی

علیرضا زالی اظهار داشت: پیش بینی ما هم این بود که اولین شاخصی که با اعمال محدودیت های ۲ هفته ای تغییر کند، همین مراجعات سرپایی باشد که این اتفاق هم رخ داد.

وی به مردم توصیه کرد که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با عادی انگاری بیماری کرونا سبب اوج گیری مجدد بیماری در جامعه نشوند.

زالی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و حضور نیافتن در دورهمی ها را از جمله توصیه های بهداشتی اعلام کرد و گفت: افراد مبتلا به بیماری کرونا باید در خانه قرنطینه شوند.  

نتیجه تعطیلات کرونایی یک ماه دیگر مشخص می‌شود 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مرگ و میر به محدودیت های اخیر ارتباط دارد، بیان داشت: روند کاهش مرگ و میر به این محدودیت منتسب نیست و حدود یک ماه پس از اعمال محدودیت ها، نتایج آن مشخص می شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: مشاهده نتیجه هرگونه تغییر در میزان مرگ و میر بر اثر مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می برد.

وی بیان داشت: این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری ها به حدود ۳ هفته می رسد و در مورد مراجعان سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد. اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد، کاهش میزان مراجعات سرپایی است.

زالی افزود: برای اینکه بتوانیم تغییرات فرایند تعداد بیماران، میزان بستری و مراجعان سرپایی و مرگ و میر در تهران در مورد تعطیلات ۲ هفته ای را ارزیابی کنیم، نیازمند زمان بیشتری هستیم.

به گزارش ایرنا، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران پیش تر اعلام کرده بود: با تغییر وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهر تهران از قرمز به نارنجی، محدودیت ها تغییر پیدا می کند اما بخشی از محدودیت ها در هفته آینده در این شهر همچنان پابرجا خواهد بود.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است و با فوت ۳۴۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و۶۹۵ نفر رسید.

به گفته وی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۶هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.