ترامپ از سوی جمهوریخواهان متهم شد

در این یادداشت آمده است، یک ماه دیگر رأی‌گیری برای انتخاب دو سناتور ایالت جورجیا برگزار خواهد شد و «در صورتی که جمهوری‌خواهان ببازند، رئیس جمهور ترامپ دلیل اصلی آن خواهد بود و تلفات اصلی آن نیز میراث او خواهد بود».

این روزنامه تلاش‌های بی پایه و اساس ترامپ برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات را مورد انتقاد قرار داده و هشدار می‌دهد حملات پی در پی او علیه جمهوری‌خواهانی که مخالفش هستند، «موجب تفرقه در حزب می‌شود» و دموکرات‌ها از این اوضاع نفع خواهند برد.

این یادداشت می‌افزاید: «به نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد بار دیگر در سال ۲۰۲۴ در انتخابات شرکت کند و ادعاهای او درباره دزدیده شدن انتخابات [امسال] می‌تواند افتتاحیه‌ای برای کمک‌های مالی به کمپین او باشد».

گروه سردبیری وال استریت ژورنال می‌افزاید: «دستکم او (ترامپ) اکنون می‌تواند برای توجیه بگوید به جمهوری‌خواهان در تصاحب کرسی‌های مجلس نمایندگان کمک کرده و از شکست آن‌ها در سنا جلوگیری کرده است. اما اگر این حزب دو کرسی تعیین کننده اکثریت سنا را در جورجیا از دست بدهد بدترین حالت ممکن پیش خواهد آمد و او متهم به ایجاد تفرقه در حزب برای رسیدن به اهداف شخصی خواهد بود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.