حریق در یک مجتمع مسکونی ۵۰ واحدی در تهران

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره حریق در یک واحد مسکونی در شهرک رازی اظهار داشت: این حادثه امشب در یک مجتمع مسکونی ۱۰ طبقه ۵۰ واحدی به وقوع پیوسته است.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی پس از اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ به محل حادثه اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که پدر خانواده یک واحد مسکونی از این مجتمع در حال شست‌وشوی اجاق گاز با بنزین در حمام بوده که به دلیل انتشار بخار بنزین و مجاورت بخاری منزل، نزدیک حمام حادثه حریق به وقوع پیوسته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پدر خانواده و پسر آن دچار سوختگی شده‌اند، گفت: مصدومان تحویل نیروهای اورژانس شدند ولی این حادثه دارای نکاتی بوده که توجه به آن جهت پیشگیری از حوادث مشابه حائز اهمیت است.

ملکی خاطرنشان کرد: گاهی افراد جهت شست‌وشوی کاشی‌های حمام و سرویس بهداشتی همچنین برخی از وسایل منزل به جای مواد شوینده از بنزین و تینر استفاده می‌کنند که این مواد به سرعت تبدیل به بخار و گاز می‌شود و علاوه بر اینکه بخارات بنزین وارد ریه خواهد شد و سبب آسیب به سلامت افراد می‌شود احتمال حادثه حریق هم وجود دارد بنابراین خانواده‌ها باید هنگام شست‌وشوی وسایل منزل به این نکته توجه داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.