تقدیم استوارنامه سفیر ایران به رییس‌جمهوری اسلواکی

این مراسم با نواختن سرود ملی، سان دیدن از گارد ویژه نظامی و ادای احترام نظامی به سفیر کشورمان همراه بود.

در ادامه این مراسم عباس باقرپور اردکانی در گفت‌وگو با رییس‌جمهوری اسلواکی، ضمن تاکید بر تلاش در جهت توسعه روابط دوجانبه ایران و اسلواکی دیدگاه‌های مشترک دو کشور را در نیل به یک محیط پایدار بین‌المللی تبیین و آن را بستری برای تعمیق و گسترش مناسبات دوجانبه عنوان کرد.

خانم چاپوتوآ نیز مسئولیت جدید آقای باقرپور را تبریک گفته و ضمن قدردانی از نقطه نظرات او، برای سفیر تهران در جهت توسعه روابط دوجانبه آرزوی موفقیت کرد.

باقرپور پیش از این در روز ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ رونوشت استوارنامه خود را به خانم اینگرید بروتسوآ، معاون وزیر خارجه و امور اروپایی جمهوری اسلواکی تقدیم و همزمان فعالیت دیپلماتیک خود را در این کشور آغاز کرده و طی ماه‌های اخیر با بسیاری از مقامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اسلواکی از جمله معاونان وزرات اقتصاد و وزارت حمل و نقل، رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی، رئیس آکادمی علوم، روسای دانشگاه‌ها و مقامات سیاسی وزارت خارجه دیدار و گفت و گو کرده است.

عباس باقرپور اردکانی، روز سه‌شنبه مورخ ۱۰ تیر ۱۳۹۹ نیز طی مراسمی رسمی در کاخ ریاست‌جمهوری اتریش با آقای الکساندر فان در بلن، رئیس‌جمهوری اتریش دیدار و استوارنامه خود را به او تقدیم کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.