انتقاد سندرز از ترامپ: او خطرناک‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست

«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی در توییتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید را خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا توصیف کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «همه‌گیری در حال گسترش بوده و طی ماه‌های آتی وخیم‌تر خواهد شد. در همین زمان، ترامپ ده‌ها میلیون (دلار) برای تضعیف دموکراسی جمع آوری کرده و به طرفدارانش می‌گوید که انتخابات متقلبانه بوده است. این خطرناک‌ترین رئیس جمهور تاریخ است».

این سناتور آمریکایی اخیرا نیز با اعلام اینکه ترامپ و تیم وی در صدد تضعیف دموکراسی آمریکاست، گفته بود: «ما هرگز نباید استبداد را عادی کنیم. به شیوه‌هایی که چند سال پیش فراتر از باور بود، ترامپ و تیمش از طریق دروغ‌های ظالمانه و تئوری‌های توطئه آمیز در حال تضعیف دموکراسی آمریکا هستند. آنها نباید موفق شوند و نمی‌شوند».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

 تاکنون نتایج انتخابات در ایالت‌های داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتاه، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ و ویسکانسین مورد تایید قرار گرفته و نتیجه بقیه ایالت‌ها نیز منتظر تایید است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.