درخواست مهم روحانی از جامعه جهانی برای مقابله با رژیم صهیونیستی

همزمان با فرا رسیدن روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین، روز سه شنبه مراسمی با مشارکت نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد.

در این مراسم که به ابتکار "کمیته حق لاینفک مردم فلسطین"، وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، شرکت کنندگان با محکوم کردن اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به شرح زیر است:

"به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، مایلم به نمایندگی از ملت و دولت کشورم حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران را از مردم فلسطین جهت حصول به آرمان های خود، اعلام دارم.

روز ۲۹ نوامبر، یادآور بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی و درد و رنج ناتمام مردم فلسطین و ادامه ظلم و بی عدالتی در حق ملت مظلوم فلسطین است. این امر در حالی است که هر روز شاهد هرچه بیشتر شدن سیاست های تجاوزرکارانه و نژادپرستانه و جنایات سازمان یافته این رژیم از جمله پیگیری طرح الحاق و به شهادت رساندن مردم مظلوم فلسطین و  ادامه تحریم های ضد حقوق بشری علیه مردم غزه در شرایط همه گیری ویروس کرونا و محدودیت و محرومیت آن ها در دسترسی به حداقل نیازمندی های پزشکی و کمک های بهداشتی می باشیم.

ادامه آوارگی حدود پنج میلیون فلسطینی، گسترش اشغالگری از طریق شهرک سازی در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی، پاک سازی نژادی فلسطینیان و محاصره ظالمانه نوار غزه از جمله پیامدهای غمبار اشغال فلسطین می باشد. در این رابطه، تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در یهودی سازی قدس شریف و تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی آن و نیز حمایت نیروهای صهیونیستی از افراطیون صهیونیست در تعرض به حقوق فلسطینیان، در حالی صورت می پذیرد که وضعیت این منطقه به دلیل شهرک سازی گسترده و کوچاندن اجباری ساکنان غیریهودی، ابعاد بسیار خطرناکی یافته است. این رویکرد رژیم صهیونیستی در واقع با هدف یهودی سازی و تخریب مظاهر تاریخی و اسلامی بیت المقدس، سیطره بر کل اراضی فلسطینی و ممانعت از حق بازگشت فلسطینیان بوده و بار دیگر نیات نژادپرستانه این رژیم در اشغال بیشتر سرزمین فلسطینیان و بی توجهی به حقوق مسلم آنان را آشکار می سازد. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که این اقدامات نه تنها موجب تشدید وخامت اوضاع در سرزمین های اشغالی خواهد شد، بلکه پیامدهای امنیتی منطقه ای و بین المللی گسترده ای را نیز در پی خواهد داشت.

همه این اقدامات رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت می گیرد که متاسفانه جامعه جهانی در پایان دادن به این تراژدی و احقاق حقوق از دست رفته مردم بی دفاع فلسطین اقدام موثری انجام نداده است. رژیم صهیونیستی به دلیل برخورداری از حمایت های برخی کشورهای عضو دایم شورای امنیت هر روزه بر دامنه اقدامات غیرانسانی خود علیه فلسطینیان افزوده است. این رژیم همچنین با اتخاذ اقدامات و سیاست های تجاوزکارانه در منطقه خاورمیانه به خصوص تجاوز به سوریه و لبنان و برنامه مخفیانه تولید سلاح های کشتار جمعی، صلح و ثبات در کل این منطقه را به مخاطره انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تداوم حمایت های همه جانبه خود از آرمان انسانی و رهایی بخش مردم فلسطین و ارج نهادن به ایستادگی ها و مقاومت تحسین برانگیز و مشروع آنان علیه تجاوزات و اشغالگری های رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی را به مقابله با اقدامات رژیم کودک کش صهیونیستی که ناقض حقوق بشر و نیز مفاد قطعنامه های متعدد سازمان ملل می باشد، فرا می خواند.

جمهوری ا سلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان در بند این رژیم و شکنجه زندانیان به خصوص زنان و کودکان در بند و نیز الحاق و معامله قرن و استمرار محاصره نوار غزه و تاکید بر لزوم اقدامات فوری کشورهای اسلامی و جامعه جهانی برای پایان دادن به این محاصره ظالمانه، راه حل مساله فلسطین را نه در مسیر عادی سازی روابط با این رژیم نا مشروع، بلکه از طریق وحدت کشورهای اسلامی و جامعه جهانی و اقدامات قاطع ایشان برای مقابله با سیاست های تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری این رژیم  میداند.

توافقات مصنوعی و صوری برخی کشورهای منطقه با اسرائیل که قبلا هم با این رژیم رابطه داشتند و فقط آن را علنی کردند، خیانت به آرمان فلسطین است و ما هم همراه با تمام فلسطینی ها چنین خیانتی را محکوم می کنیم.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پایان یافتن درگیری ها و اختلافات دراز مدت در خاورمیانه و برقراری صلح عادلانه و پایدار در این منطقه جز از طریق حل و فصل مساله فلسطین و پایان دادن به اشغال کلیه سرزمین های اشغالی، اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف در بستر برگزاری یک همه پرسی با شرکت تمام اقوام و ساکنین این سرزمین، به سرانجام نخواهد رسید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل خود با مردم فلسطین، بار دیگر مسئولیت مهم جامعه بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد در پایان دادن به اشغال فلسطین و کمک به مردم این سرزمین جهت دستیابی به حقوق مسلم و اساسی شان را مورد تاکید قرار می دهد."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.