روحانی: بازکردن پای رژیم صهیونیستی عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه خواهد بود

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران عصر امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی امیر قطر با وی، اظهارداشت که امیدوارم با تحولات تازه در عرصه روابط بین المللی، سیاستهای خصمانه برخی از کشورهای منطقه تعدیل و شاهد تقویت فرصت گفت وگو و رسیدن به تفاهم درون منطقه ای باشیم.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط تهران – دوحه در همه عرصه های مورد علاقه بویژه روابط اقتصادی و تجاری، گفت: تسریع در اجرای توافقات میان تهران و دوحه به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

روحانی با اشاره به توافقات مقام‌های دو کشور در جریان نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در اصفهان افزود: امیدواریم شاهد اجرای همه طرح‌های مورد توافق و شکوفایی روابط دو کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با خرد، حکمت، عقلانیت و گفت‌وگوهای صادقانه در درون منطقه بر دیدگاه زورگویی و اتکا به کشورهای خارجی و بیگانه حاکم شویم، گفت: متاسفانه بازکردن پای رژیم صهیونیستی عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه خواهد بود و واقعا برای ما جای شگفتی است که برخی از همسایگان، امنیت خودشان را در سایه ارتباط با رژیم صهیونیستی جنایتکار می‌دانند که دشمن همه منطقه و کشورهای اسلامی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما کشورهای منطقه می توانیم مشکلات مان را به عنوان همسایه و برادر حل و فصل کنیم، اظهارداشت: تردیدی ندارم ماه‌های پیش رو شاهد شرایط بهتری در روابط منطقه‌ای با کمک یکدیگر خواهیم بود.

روحانی همچنین در پاسخ به دعوت رسمی امیر قطر از وی برای دیدار رسمی از دوحه ابراز امیدواری کرد که این سفر در فرصت مناسب انجام گیرد.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی روابط ایران و قطر را راهبردی و رو به توسعه خواند و تاکید کرد که اجرای توافقات دو کشور در راستای منافع دو ملت است و قطر همه تلاش خود را برای اجرای این توافقات بکار خواهد گرفت.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» در ادامه به مسایل منطقه‌ای اشاره و اظهارداشت: ما معتقدیم همکاری بین ایران و کشورهای خلیج فارس باید در تمام حوزه‌ها و از جمله درباره امنیت آب‌های منطقه بیش از پیش توسعه یابد و در هر توافقی برای تامین امنیت منطقه، ایران باید یک طرف گفت وگو برای رسیدن به توافق باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما از برخی رفتارهای غیرمسوولانه برخی کشورها در منطقه آسیب دیده  و رنج برده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که با توجه به تحولات جدید بین‌المللی،  بار دیگر گفت‌وگوهای ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس از سر گرفته شود.

امیر قطر در این گفت وگو از رئیس جمهور برای دیدار رسمی از دوحه دعوت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.