کمالوندی: اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در روند غنی‌سازی ایجاد نمی‌کند

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران،گفت: در این شرایط سخت و در شرایطی که دشمن سیاست های شیطانی خود چون ترور و جنگ اقتصادی را علیه کشور ما به کار گرفته، حفظ انسجام ملی از همه چیز مهم تر است.

وی بیان کرد: ما باید به مردم امید دهیم و بدانیم که تزریق ناامیدی و مایوس کردن مردم باعث می شود که در زمین دشمن بازی کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت کشور صنعت هسته ای است و امروز صنعت هسته ای ما شاداب و فعال کار خودش را می کند اما برخی افرادآگاهانه یا ناآگاهانه پیشرفت های هسته ای را نادیده می گیرند و می گویند صنعت هسته ای نابود شده است.

کمالوندی خطاب به نمایندگان گفت: شما توقع دارید که در بازه زمانی کوتاهی نصب سانتریفیوژها و ماشین های ۶ IR  و کارخانه اورانیوم فلزی انجام شود.

وی افزود: برخی می گویند صنعت هسته ای نابود شده  در حالی که در این طرح یک ماده ای وجود داشت مبنی بر اینکه احیای قلب رآکتور آب سنگین اراک در چهار ماه انجام شود اما بنده باید بگویم این کار در دو ماه نیز قابل انجام است. این در حالی است که برخی می گویند در رآکتور آب سنگین اراک سیمان ریخته و نابود شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ما امروز این امکان را داریم که سانتریفیوژهای قدیم و جدید را نصب کنیم گفت: پیشرفت های ما در حوزه های مختلف از جمله اکتشاف و استخراج بسیار افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه بنده باید نظر دولت را در اینجا مطرح کنم باید بگویم اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی را در برنامه غنی سازی ما ایجاد نمی کند اما عدم اجرای آن باعث ابهام در برنامه هسته ای ما خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.