شکست ترامپ چه کسانی را در داخل نگران کرده است؟

از یک‌سو وقتی می‌خواهیم از ایران و ایرانی تعریف کنیم خود را مردمانی صلح‌طلب می‌نامیم و از سویی دیگر به مدافعان صلح در کشور، اهانت و حتی آنان را تهدید به اعدام می‌کنیم. گروهی که چهار سال پیش و در شب پیروزی ترامپ بر هیلاری کلنیتون مانند اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، شاد و مسرور بودند که کار دولت به پیچ و خم خواهد افتاد، حالا در تحلیل خودشان نگران شکست ترامپ شده‌اند.

آنان این روزها با استرس رویدادهای امریکا را مرور می‌کنند که نکند نتایج به ‌گونه‌ای رقم بخورد که برای این جنگ اقتصادی، پایانی متصور و گرهی از کار فروبسته خلق باز شود و آن را دستاوردی برای دولت قلمداد کنند.

بیان نکته‌ای از داستان صلح امام حسن مجتبی(ع) از زبان رییس‌جمهور کافی بود که بهره‌برداران سیاسی از جنگ اقتصادی امریکا علیه مردم را آشفته کند. اتاق فکری که خوشبینانه می‌توان آنها را همان دانست که به قول امام راحل «افراد داغ و تند با شعارهای انقلابی» هستند که احتمال می‌رود «قدمی انحرافی» بردارند.

 خستگی تحریم و جنگ اقتصادی علیه مردم و دلزدگی آنان از صندوق رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای عده‌ای شیرین و دلچسب بود تا جایی که نماینده شهری با ۲۰۴ هزار رای که آن هم تنها ۲۵درصد آرای واجدان شرایط همان شهر است برای رییس‌جمهور رجز اعدام بخواند. آنها طبقه متوسط را ضعیف و خسته می‌خواهند و می‌دانند که راه بالا رفتن از نردبان قدرت برای شان نه مردم شاد و در صحنه که ملتی خمود و خسته و منزوی است. می‌دانند که تحریم و جنگ اقتصادی، دموکراسی و آزادی‌خواهی را در این کشور نحیف می‌کند و به همین دلیل بارها صدای ضرورت مشارکت پایین در انتخابات از اتاق فکرشان شنیده شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.