دیابت با علائم بسیاری خود را نشان می‌دهد اما بیشتر افراد این نشانه‌ها را نادیده می‌گیرند که در نتیجه بیمار در کنار دیابت با مشکلات جسمی دیگری مواجه خواهد شد.

سایت pledgetimes به برخی از علائمِ پوستی مرتبط با بیماری دیابت اشاره کرده که با آگاهی از آنها می‌توان بیماری را کنترل کرد.

عفونت پوست: عفونت پوستی یک عارضه شایع است اما هنگامیکه فرد به طور دائم درگیر این مشکل باشد می تواند نشانه خطر باشد. در چنین شرایطی لازم است فرد به پزشک مراجعه کرده و قند خون خود را بررسی کند. عفونت پوستی یا خارش پوست می تواند نشانه هشدار دهنده دیابت باشد که شامل خارش و بثورات پوستی است.

زخم: زخم‌های طولانی مدت روی دهان یا پوست یکی دیگر از علائم دیابت است که نمی‌توان نادیده گرفت چرا که وجود زخم دیابتی در این بیماران شایع است که در پی آن ممکن است زخم‌هایی در دهان، دست و پا ظاهر شود.

لکه های عمیق در گردن، زیر بغل یا کمر: بروز ناگهانی لکه های تیره در کمر، گردن یا زیر بغل به مفهوم ضرورت انجام آزمایش دیابت است زیرا این لکه‌ها می‌تواند نشانه پیش‌دیابت باشد.

سفت و ضخیم شدن پوست: درصورتیکه پوست بسیار سفت شده باشد یا به طور مرتب دچار تورم در پوست می‌شوید لازم است آزمایش قند خون انجام شود زیرا ضخیم و سفت شدن پوست نیز ممکن است نشانه دیابت باشد.

بروز لکه زرد اطراف پلک: بروز لکه های زرد اطراف چشم یا پلک بالا نشانه هشدار است زیرا لکه زرد اطراف پلک نشانه وجود میزان بالایی چربی در خون است که می‌تواند نشانه دیابت باشد.

طولانی شدن مدت زمان ترمیم زخم و پوست: درصورتیکه زخم روی پوست به موقع ترمیم نشود لازم است تست قند خون انجام شود زیرا طولانی شدن مدت زمان بهبود زخم می‌تواند نشانه وجود قند مازاد در خون باشد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.