در ژاپن خودکشی بیش از کرونا قربانی می‌گیرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی در این باره آورده است: با همه‌گیری ویروس کرونا شاید توقع می‌رفت، موارد فوتی‌ در اغلب کشورها بیشتر به دلیل این بیماری باشد اما آمارها در ژاپن نشان داد که در این کشور همچنان خودکشی بیشترین قربانی را می‌گیرد.

آمار منتشرشده نشان داد همه‌گیری کرونا، منجر به افزایش آمار خودکشی در ژاپن شده است. با شیوع کرونا گرایش به خودکشی میان زنان در ژاپن بیشتر بوده است.

مطابق آمار مربوط به اکتبر امسال، میزان خودکشی میان زنان در مقایسه با اکتبر سال قبل، تقریبا ۸۳ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میزان خودکشی میان مردان نیز در مدت زمان مشابه، تقریبا ۲۲ درصد افزایش یافته است.

احتمالی که برای توضیح آمار ماه اکتبر مطرح است به زنانی اشاره دارد که بیش از مردان به شغل‌هایی مشغول هستند که بیشتر با خطر اخراج از کار مواجه‌اند؛ شغل‌هایی از قبیل کارمند نیمه وقت هتل، حوزه خدمات غذایی و صنایع خرده فروشی.

پژوهشی از سوی سازمان بین‌المللی کمک‌های غیرانتفاعی CARE، با مشارکت ۱۰ هزار نفر، به این نتیجه رسیده است در طی همه‌گیری ویروس کرونا، ۲۷ درصد از زنان بیش از گذشته، مشکلات مربوط به سلامت روان را گزارش کردند. این در حالی است که تنها از ۱۰ درصد از مردان چنین گزارشی دریافت شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سال ۲۰۱۶، میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در ژاپن ۱۸.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود. این رقم، تقریبا دو برابر میانگین جهانی سالانه ۱۰.۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر است. با این وجود، طی ۱۰ سال منتهی به سال ۲۰۱۹ ، تعداد خودکشی ها در ژاپن در حال کاهش بود. بر اساس گزارش وزارت بهداشت ژاپن، سال گذشته میلادی میزان خودکشی به حدود ۲۰ هزار مورد کاهش یافت یعنی کمترین میزان از زمان شروع ثبت آمار خودکشی از سال ۱۹۷۸، هرچند این آمار پس از شیوع کرونا دوباره سیر صعودی داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.