واکنش فرانسه به ترور شهید محسن فخری‌زاده

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران به ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این زمینه گفت: «ما با نگرانی از این حمله که جان آقای فخری‌زاده را گرفت، مطلع شدیم. در شرایط پرتنش منطقه، تبعات آن را به دقت در ایران و منطقه رصد می‌کنیم.»

دیپلمات فرانسوی ادامه داد: «ما خواستار خویشتنداری و حفظ کانال‌های گفت‌وگو و مذاکره هستیم . در شرایط فعلی، به درخواست‌های خود برای اجتناب از تشدید تنش‌ها تأکید می‌کنیم.»

شهید محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی ایشان به شهادت رسید. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

از طرف دیگر، یک مقام اطلاعاتی غربی نیز به صراحت گفته بود که ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

مقام‌های ایران ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی و تاکید بر خدمات بسیار زیاد شهید فخری‌زاده در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای اعلام کردند، راه این دانشمند شهید ادامه می‌یابد و مسببان این عملیات تروریستی پاسخ درخور دریافت خواهند کرد.

 تاکنون بسیاری از کشورها  و سازمان‌ها و نهادها از جمله سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.