وزیر خزانه داری دولت بایدن مشخص شد

به گزارش اکونومیک تایمز، یلن ۷۴ ساله در صورت تایید سنا تبدیل به نخستین  زن در سمت وزیر خزانه داری در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد.  

یلن با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت که به عنوان یک کشور با چالش‌ّهای بزرگی روبه رو هستیم و باید برای بهبودی رویای آمریکایی‌ها را بازگردانیم.
وی ادامه دادکه به عنوان وزیر خزانه داری برای بازسازی این رویای برای همگی روزانه تلاش می‌کنم.
نامزدی یلن برای اولین بار در هفته گذشته اعلام شد و بایدن و کاملا هریس معاون او رسما از گزینه‌های کابینه خود رونمایی کرده بودند.
آوریل هینز، گزینه پیشنهادی برای نمایندگی تجاری آمریکا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر احتمالی آمریکا در سازمان ملل و نیرا تندن مدیر پیشنهادی اداره مدیریت و بودجه نیز از دیگر گزینه‌های پیشنهادی بایدن هستند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز پیشتر احتمال داده بود که بایدن یک گام تاریخی برداشته و برای اولین بار یک زن را به‌عنوان وزیر دفاع آمریکا منصوب کند. این خبرگزاری نوشت که مقام‌های آمریکایی و ناظران سیاسی میشل فلورنوی از چهره‌های میانه‌رو پنتاگون را مهمترین گزینه بایدن برای تصدی وزارت دفاع آمریکا می‌دانند.
علاوه بر خانم جن ساکی مدیر ارتباطات کاخ سفید در دوره باراک اوباما که امروز به‌عنوان سخنگوی کاخ سفید منصوب شد، کیت بدینگفیلد به‌عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید و سیمونه سندرز به‌عنوان مشاور ارشد و سخنگوی ارشد کامالا هریس معاون رییس جمهوری منتخب انتخاب شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.