نخستین تصویر از خانواده شهید فخری زاده + عکس

سرتیپ امیر حاتمی پیش از ظهر شنبه با حضور در منزل شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع و دیدار با خانواده او، در جمع خبرنگاران گفت: توفیق داشتیم خدمت خانواده معظم شهید دکتر فخری زاده برسیم.  شهید عزیزمان بر گردن همه ما این  حق را داشت که یک مراسم باشکوه و درخور این شهید برگزار کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: اما با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا و محدودیت‌های مختلف آن، سرانجام خدمت خانواده عزیز این شهید رسیدیم و عرض تسلیت داشتیم به حمدلله خانواده او هم چون خود این شهید، فرهیخته و با روحیه بسیار بالا در این فضا حضور دارند و درخواست همه آنها این بود که راه این شهید عزیز را با قدرت ادامه دهیم.  تنها خواسته همسر گرامی شهید این بود که  راه شهید عزیزمانادامه یابد.

سرتیپ حاتمی یادآور شد: با اطمینان به همسر شهید فخری‌زاده عرض کردم حتماً همه ما به ویژه همکاران،  همراهان و شاگردان زیادی،  در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ها و ابعاد متعدد با قوت،  سرعت و اطمینان ادامه پیدا خواهد کرد. برکت خون شهید عزیز ما موجب خواهد شد که هم خانواده و هم کارهایی که او دنبال می‌کرد با قوت ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کاری او نیاز است درباره تلاش‌های او مفصل صحبت کرد چون در عرصه‌های مختلف شاهد ابتکارات، خلاقیت‌ها و حضور با برکت این شهید بودیم.

وزیر دفاع گفت: امروز در خدمت خانواده دکتر فخری‌زاده رسیدیم شهادت این شهید بزرگوار را تسلیت بگوییم و هم این پیام را به همه جهانیان بدهیم که راه شهید فخری زاده و شهدای انقلاب ادامه دارد.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: فخری زاده از مفاخر ایران زمین و امت اسلامی است. نخبگان،دانشمندان و متخصصان ما داخل کشور عهد بستند راه شهید را ادامه دهند.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.