این افراد بیشتر در معرض کرونا هستند

علی فرهودیان، اظهار داشت: حدود یک سال گذشته ویروس کووید ۱۹ در جهان بروز یافت و ۱۰ ماه پیش در ایران موارد ابتلا به آن گزارش شد و در حال حاضر ایران یکی از کشورهایی است که در حال مقابله با این بیماری است و وارد تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه شده است.

وی افزود: درباره موضوع اعتیاد و کرونا برای اولین بار مقاله‌ای توسط کشور ما تهیه شده که در انجمن جهانی طب اعتیاد نیز چاپ شده است. همچنین تحقیقاتی بر اساس پیمایش های جهانی در فاز یک و دو انجام گرفته و بر اساس آن مشخص شده است که مصرف کنندگان مواد مخدر نسبت به سایر مبتلایان به ویروس کرونا، خدمات کمتری دریافت کرده‌اند.

جانشین رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد و نشست آسیایی انجمن جهانی طب اعتیاد با بیان اینکه موضوع کرونا و اعتیاد از جمله مباحث مورد طرح در این کنگره خواهد بود، گفت: ایران جزء کشورهای پیشگام در جهت مقابله با اعتیاد و کرونا است و برگزاری کنگره آسیایی طب اعتیاد در کشور ما می‌توانند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف کنندگان مواد مخدر نسبت به سایر افراد جامعه کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند، گفت: خیر به هیچ عنوان چنین نیست و شواهد جدی علمی حکایت از این دارد که حتی احتمال ابتلا به کرونا در مصرف کنندگان مواد مخدر بیشتر است چرا که نه تنها سیستم ایمنی این افراد ضعیف تر از سایر افراد عادی است بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این افراد نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین درصورت ابتلای مصرف‌کنندگان مواد مخدر به کرونا امکان بروز عوارض شدید ناشی از این بیماری در آنها بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.