هشدار پلیس فتا نسبت به ارسال پیامک ثبت آگهی

سرهنگ علی موالی اظهار داشت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از شهروندان برای تبلیغ و فروش اجناس و وسایل خود از سایت‌های دیوار و شیپور استفاده می‌کنند و غافل از اینکه مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از آنان در کمین نشسته‌اند.

وی افزود: بعد از درج آگهی در سایت‌های فروشگاهی کلاهبرداران با ارسال پیامکی با محتوای "پرداخت مبلغ ناچیز برای درج هزینه آگهی" به کاربرانی که آگهی تبلیغاتی در این سایت درج کرده‌اند، اقدام به ارسال لینک جعلی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان ادامه داد: لینک معرفی‌شده در این پیامک‌ها یک درگاه جعلی (فیشینگ) است، کلاهبرداران سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به‌سرقت می‌برند و نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبری، سعی دارند با شیوه و شگردهای گوناگون اهداف شوم خود را عملی سازند گفت: فروشگاه‌های آن‌لاین به‌خصوص سایت‌ دیوار هرگز در پیام کوتاه درخواستی برای پرداخت وجه ارسال نمی‌کند، درخواست‌ پرداخت خارج از فضای اپلیکیشن و سایت، زمینه‌چینی برای کلاهبرداری است.

این مقام پلیس سایبری تأکید کرد: افراد به‌ویژه دارندگان مشاغلی که فعالیت‌های زیادی در سایت‌های فروشگاهی دیوار و شیپور دارند برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز و وقوع جرائم سایبری نباید فریب پیامک‌های دریافتی را بخورند.

سرهنگ موالی به شهروندان هشدار داد: کاربران از باز کردن لینک‌های ارائه‌شده از سوی افراد ناشناس از طریق شماره تلفن‌های اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و یا اکانت‌های ناشناس در شبکه‌های اجتماعی جهت درج و تمدید آگهی تبلیغات در سایت‌های دیوار و شیپور اعتماد نکنند زیرا ممکن است دامی در جهت کلاهبرداری باشد و شما را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کنند.

رئیس پلیس فتای استان متذکر شد: شهروندان باید آگاهی و سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند تا مورد سرقت و کلاهبرداری با شیوه‌های نوین قرار نگیرند و در صورت برخورد با چنین موضوعاتی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به‌آدرس www.Cyberpolice.ir به ما گزارش دهند تا هرچه سریع‌تر برای بررسی موضوع و برخورد با کلاهبرداران ورود کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.