تحلیلگر صهیونیستی: اسرائیل نمایندگی دیپلماتیک در ریاض افتتاح می‌کند

به گزارش تارنمای عربی ۲۱، «یونی بن مناخم» پژوهشگر مرکز روابط عمومی قدس و کارشناس امور جهان عرب، در مصاحبه با تارنمای صهیونیستی مدیا گفت: در حال حاضر پتانسیل بالایی برای برقراری روابط رسمی میان تل آویو و ریاض وجود دارد؛  اما تا زمانی که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در قید حیات است، سخت می‌توان از توافق رسمی روابط میان دو طرف سخن گفت.

وی افزود: اما گام‌های دیگر مانند افتتاح دفتر نمایندگی یا دفتر حافظ منافع در تل آویو و ریاض بسیار محتمل است و می‌تواند به عنوان مرحله میانی برای ورود به روابط رسمی باشد.

او همچنین مدعی شد که در نشست محرمانه اخیر میان نتانیاهو و بن سلمان، طرفین برای عادی‌سازی رسمی روابط به نتیجه نرسیده‌اند.

این تحلیلگر صهیونیستی افزود: این نشست محرمانه، تنها بخشی از روابط دیرینه اسرائیل و عربستان سعودی را در حوزه نظامی و امنیتی روشن کرد. با وجود اینکه عربستان سعودی انتظار امضای توافق رسمی با اسرائیل را ندارد؛ اما اکنون در راستای تشکیل ائتلاف‌های میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اسرائیل تلاش می‌کند تا پیامی برای ایران و جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا باشد.

«یونی بن مناخم» همچنین مدعی شد که سازمان اطلاعات سعودی به جو بایدن در خصوص بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های ایران هشدار داده است و افزود: توافق هسته‌ای مانع اقدامات ایران در منطقه نشده است.

رادیو رژیم صهیونیستی دوشنبه گزارش داد که یکشنبه شب نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی سفر کرده و با بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش نتانیاهو روز یکشنبه گذشته از فرودگاه بن گوریون راهی عربستان شده و در شهر نئوم با بن سلمان ولیعهد این کشور و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

اطلاعات منتشر شده در وب سایت‌های مربوط به ردیابی پروازها نیز پرواز یک هواپیما از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی را تایید می‌کند.

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی، دیدار نتانیاهو و بن سلمان را تایید کرد هر چند که وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در حساب کاربری توئیتر خود در واکنش به گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره دیدار ولیعهد این کشور با نتانیاهو، هرگونه دیدار بین بن سلمان با مقام‌های اسرائیل را تکذیب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.