اعلام آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای گفت و گو با رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش‌های رام‌الله برای از سرگیری گفت‌وگوها با اسرائیل خبر داد. ریاض المالکی پنجشنبه گفت: «ما پیام‌هایی را برای دولت جدید در واشنگتن و کشورهای اروپایی فرستادیم با این مضمون که ما آماده گفت‌وگو با اسرائیلی‌ها هستیم». او از دولت بایدن خواست در این مسئله مداخله کند، چرا که بدون ایفای نقش آمریکا هیچ کاری برای صلح در غرب آسیا نمی‌توان کرد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رام الله پیام‌هایی با این محتوا که آماده گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی است، به آمریکایی‌ها ارسال کرده است.

 وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش‌های رام‌الله برای از سرگیری گفت‌وگوها با رژ‌یم صهیونیستی خبر داد.

ریاض المالکی پنجشنبه گفت: «ما پیام‌هایی را برای دولت جدید در واشنگتن و کشورهای اروپایی فرستادیم با این مضمون که ما آماده گفت‌وگو با اسرائیلی‌ها هستیم».

به گزارش شبکه الجزیره، مالکی گفت که تشکیلات خودگردان تمایل خود برای بازگشت به مذاکرات را بدون پیش شرط و بر اساس راهکار دو دولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) اعلام کرده‌ است.

او از دولت بایدن خواست در این مسئله مداخله کند، چرا که بدون ایفای نقش آمریکا هیچ کاری برای صلح در غرب آسیا نمی‌توان کرد.

به دنبال افزایش احتمال شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس» تلاش کرده است به میز مذاکره با تل‌اویو برگردد.

به دنبال اقدامات دولت ترامپ درباره فلسطین از جمله شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی و اعلام طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن که به دنبال نابودی تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، تشکیلات خودگردان اعلام کرد که از این به بعد وساطت واشنگتن در مذاکرات سازش را به رسمیت نمی‌شناسد و همکاری‌های امنیتی خود با رژیم تل‌اویو را نیز لغو کرده است.

اعلام آمادگی تشکیلات خودگردان برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی در حالی است که گروه‌های فلسطینی نیمه اول شهریور در سطح دبیران کل به میزبانی لبنان و به ریاست محمود عباس، رئیس این تشکیلات از طریق ویدئو کنفرانس طی نشستی برای اولین بار بعد از سال‌ها بر ضرورت اتحاد برای مقابله با توطئه‌های ضد فلسطینی و مقابله با اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.